سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

دانشگاه‌ها از ظرفیت محرم و عرفه برای اشاعه معنویت استفاده کنند

مدیر برنامه‌ریزی تشکل‌های دانشگاهی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور به مسئولان دانشگاهی توصیه کرد که در راستای توسعه معنویت در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم را برای استفاده از ظرفیت ماه محرم و عرفه انجام دهند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  لرستان، حجت الاسلام طاهری در نشست هم اندیشی با موضوع «گفتمان علم و پیشرفت علمی مورد نظر رهبر معظم انقلاب» بیان كرد: آغاز سال تحصیلی جدید در آستانه نزدیک شدن به روز عرفه و ماه محرم و صفر فرصت ارزشمندی را برای اشاعه معنویت در دانشگاهها فراهم کرده و با این حال توصیه ما به متولیان دانشگاه‎ها این است که برنامه ریزی لازم را برای بهره‎برداری هرچه مطلوب‎تر از این مناسبت‎های دینی انجام دهند.

وی با اشاره به مهجوریت قرآن در دانشگاه‎ها بر محور قرار گرفتن قران تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد تفسیر قرآن کریم در ارتباط با آیه‎هایی که پاسخگوی بسیاری از نیازهای امروز نسل جوان مانند ازدواج هستند ارائه شوند و نماز جماعت نیز با حضور ائمه جماعتی که دانشگاه را درک می‎کنند اقامه شود در هر حال معتقدیم که در دانشگاهی که معنویت ندارد، ارزشی هم ندارد.

مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان با اشاره به وجود تعامل و همدلی بین مسئولان دانشگاهی استان افزایش ظرفیت جذب اعضای هیئت علمی در سطح دانشگاه‎های لرستان را نویدبخش عنوان کرد گفت: ممکن است تغییراتی در سطح دانشگاه‎ها اتفاق بیفتد؛ اما این تغییرات نباید ما را به حرکات کاذب و سرگرم کننده وادار کند، بلکه برای رشد استان باید در هر مقامی گام براریم.

حجت‎الاسلام طاهری از استاندار جدید لرستان به عنوان یک فرد کاری نام برد و ادامه داد: استاندار سابق لرستان گام‎های خوبی را برای ایجاد زیر ساخت‎ها در استان برداشت و با این حال ضرورت دارد که استاندار جدید نیز در ادامه این مسیر اقدام کند./س

برچسب ها: دانشگاه ، اشاعه ، معنویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.