سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظریف در دیدار با وزیر خارجه افغانستان:

ما به يك افغانستان جديد اميد بسته‌ايم

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای افغانستانی خود با اشاره به اينكه در هر كجا كه خود افغان‌ها امور امنيتي را به دست گرفته‌اند، معضلات امنيتي حل شده است، تصريح كرد: ما به يك افغانستان جديد اميد بسته‌ايم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و افغانستان نيز طي ديداري جداگانه از روند گسترش مناسبات و همكاري‌هاي نزديك و دوستانه تهران_كابل در كليه زمينه‌ها ابراز رضايت كردند.
 
ظريف در اين ديدار روابط دو كشور دوست و برادر ايران و افغانستان را بسيار نزديك و مستحكم توصيف كرد و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي هر نوع همكاري با اين كشور اعلام داشت.
 
وي با سرنوشت‌ساز توصيف كردن، سال 2014 در افغانستان با توجه به خروج نيروهاي خارجي و برگزاري انتخابات در اين كشور، ابراز اميدواري كرد اين سال توام با خير و بركت براي مردم افغانستان باشد.
 
ظريف با اشاره به اينكه در هر كجا كه خود افغان‌ها امور امنيتي را به دست گرفته‌اند، معضلات امنيتي حل شده است، تصريح كرد: ما به يك افغانستان جديد اميد بسته‌ايم.
 
"زلمي رسول" وزير امور خارجه افغانستان نير در اين ديدار گفت: شما همواره يار و همراه ما بوده‌ايد و به ويژه در سال‌هاي اخير هيچگاه روابط دو كشور به اين خوبي نبوده است.
 
 وي با تشريح آخرين تحولات در افغانستان و روند سياسي و امنيتي اين كشور، گفت: موفقيت جمهوري اسلامي ايران، موفقيت ماست و دوستي ما و ايران قوي‌تر خواهد شد.
 
زلمي رسول همچنين از ظريف براي سفر به افغانستان رسما دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: ظریف ، همتا ، افغانستان ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.