سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل خانه پرستار خبر داد:

پرستاری در منزل ساماندهی می شود/آموزش پرستاری در منزل

به منظور ساماندهی مراقبت های پرستاری در منزل سازمان نظام پرستاری دوره آموزش مراقبت در منزل را برای پرستاران برگزار می کند.

شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پرستاری در منزل یکی از نیازهای امروزی است که به تدریج ایجاد شده است. در واقع به دلیل افزایش جمعیت سالمندان و افزایش هزینه های بیمارستانی و انتظارات مردم خیلی از خدمات پرستاری را می توان در منزل ارائه داد.

وی ادامه داد: خدمات پرستاری شامل دو بخش است که بخش تخصصی و حرفه ای که توسط پرستارانی که تحصیلات دانشگاهی دارند ارائه می شود و بخش غیر تخصصی که توسط بهیاران و کمک بهیار انجام می شود به عبارت دیگر در منزل یک سری خدمات است که می توانند گروهی پایین تر از پرستار انجام بدهد مثل کمک در غذا خوردن و راه رفتن.

شریفی مقدم با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری پیش بینی کرده که یک دوره آموزشی مراقبت از منزل را برای پرستاران و بهیاران برگزار کند عنوان کرد: طی این دوره مهارت های لازم را کسب می کنند و تا یک ماه آینده بر زمان این دوره ها تعریف می شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما وظیفه نظارت بر ارائه خدمات پرستاری در خانه را بر عهده دارید تصریح کرد: خیر چرا که بحث نظارتی بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است  ولی ما آمادگی خود را در بحث نظارت بر این مراکز اعلام کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر خیلی از خدمات پرستاری توسط افراد ناآگاه و مراکز غیر مجاز ارائه شود بنابراین به مردم ای نیازمند گرفتن این خدمات هستند توصیه می کنیم این خدمات را از مراکز مجاز و با تحقیق و آگاهی درخواست کنند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.