سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس اعلام بیانیه سازمان ملل ؛

تکمیل تحقیقات بازرسان سازمان ملل در سوریه تا روز دوشنبه

در بیانیه‌ای که از دمشق صادر شده است، سازمان ملل اعلام کرد، تیم بازرسان سازمان ملل از هفت منطقه‌ای که احتمالا در آنجا از سلاح شیمیایی استفاده شده تحقیق خواهند کرد و انتظار می‌رود کار بازرسان در سوریه تا روز دوشنبه پایان یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه همچنین آمده است، متخصصان در تلاش هستند تا آخر اکتبر گزارش جامعی را بر اساس مشاهدات و یافته‌های تحقیقات از این هفت مکان تهیه کنند.
از جمله این مکان‌های که مورد بازرسی قرار خواهند گرفت منطقه خان‌السعل واقع در شمال حلب است که هم دولت و هم مخالفان یکدیگر را به استفاده از سلاح شیمیایی در 19 مارس متهم می‌کنند.
سایر مکان‌های که تحت بازرسی و تحقیق قرار خواهند گرفت، شامل منطقه شیخ مقصود در شهر حلب، شهر سراقب واقع در شمال غربی استان ادلب، مناطق غوطه و جوبر واقع در حومه دمشق می‌شود.
اولین گزارش این تیم در 16 سپتامبر منتشر شد که در آن اعلام شده بود که 21 آگوست از گاز اعصاب سارین در منطقه غوطه واقع در حومه شرقی دمشق استفاده شده است.
بازرسان اجازه متهم کردن هیچ طرفی را به استفاده از این تسلیحات ندارند و فقط صلاحیت تشخیص اینکه از سلاح شیمیایی اسفتاده شده است یا نه را دارند.
برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.