سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دفتر وکلای عرب در حمایت از سوریه

وکلای عرب تصمیم گرفتند در حمایت از سوریه در برابر خشونتهای تکفیری یک دفتر استثنایی و فوری در دمشق افتتاح کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار، این وکلای عرب همچنین کمیته ویژه ای تشکیل می دهند تا ضد دولتها و جریانهایی که در ویران کردن سوریه دست داشته اند شکایت کنند.
محمد عید خبرنگار المنار گفت: رئیس انجمن وکلای سوریه در زمینه قانع کردن همکاران خود در 
خصوص حوادث و وقایع سوریه با سختی مواجه نشد. این رئیس با فصاحت همه موارد را بیان کرد زیرا پیامهای مرگ و کشتارهای بی حدو وحصری که تکفیری ها مرتکب شده اند برای پی بردن به چهره واقعی آنان کافی است. از این رو این وکلا تصمیم گرفتند یک دفتر دائمی و استثنایی در دمشق افتتاح کنند تا از واقعیتهای موجود در سوریه ضد تکفیریها حمایت کنند.
نزار سکیف رئیس انجمن وکلای سوریه در مصاحبه با خبرنگار المنار گفت: فکر می کنم نقطه عطفی در زمینه بیداری سیاسی ایجاد شده است ؛ بنابراین تصمیم گیری این وکلای عرب طوری صورت گرفت که متناسب با حوادث سوریه و اهداف راهبردی موجود در این کشور باشد. حتی وکلای مصری و فلسطینی و اردنی نیز با ما موافق بودند.
خبرنگار شبکه افزود: همزمان با این مسئله این وکلا تصمیم گرفته اند از همه جریانها و کسانی که در ویرانی سوریه نقش داشته اند شکایت و دادگاههای سیاسی و رسانه ای را برپا کنند که اعضایی از کشورهای عربی مختلف را به استثنای عربستان سعودی شامل خواهد شد.
ریاض صقر کارشناس حقوقی سوری در این رابطه گفت: انجمن وکلای عرب نشست آینده خود را در دمشق برگزار خواهد کرد. این وکلا در این نشستی که برگزار شد تصمیم گرفتند یک دفتر به نمایندگی خود در دمشق بازگشایی کنند تا دادگاهی ملی یا بین المللی یا حتی دادگاهی حقوقی شکایتهای آنان را دنبال کند تا جریانهای مختلفی را که ضد سوریه توطئه و دسیسه کرده اند محکوم کند. زیرا آنها تلاش کردند امنیت کشورهای عربی از اقیانوس تا خلیج فارس را از بین ببرند.
خبرنگار شبکه المنار افزود: این طرح که دفتری دائم برای وکلای سوری در دمشق تاسیس شود از کنفرانس اخیر آنها در بیروت نتیجه گرفته شده است و قبل از اینکه سال جاری به پایان برسد این دفتر بازگشایی خواهد شد.
وی ادامه داد: مردم سوریه درد و رنجهای زیادی کشیده اند زیرا بی اخلاقی ها و توطئه های مختلفی علیه آنان ایجاد شده است. به این دلیل دربها به روی پیگیریهای قانونی و حقوقی باز شده است و وکلای عرب به آن متعهد شدند. این وکلا انگشت اتهام را به سمت قاتلان و مجرمان نشانه رفته اند.
برچسب ها: بین الملل ، وکیل ، عرب ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.