سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست کميته فلسطين جنبش عدم تعهد برگزار شد

جلسه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، روز پنج شنبه به وقت محلی در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، شبکه تلویزیونی المیادین، در این نشست که وزراء و نمایندگان عالی کشورهای عضو حضور داشتند ،اعلامیه کمیته در خصوص مسائل فلسطین به تصویب اعضاء رسید .

دکتر ظریف رئیس جلسه کمیته فلسطین با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد بطور سنتی از آرمان فلسطین حمایت نموده است ، تصریح کرد که ما آماده ارائه هرگونه حمایت  از فلسطین در مجامع بین المللی هستیم .وی با اشاره به عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان عضو ناظر، تصریح کرد : فلسطین باید به عضویت کامل سازمان ملل در آید و جنبش عدم تعهد در این خصوص سابقه طولانی دارد.

وزیر امور خاجه کشورمان افزود :باید کمک شود تا پروسه عضویت فلسطین تکمیل گردد.

در این جلسه همچنین وزیر امور خارجه فلسطین، آخرین تحولات فلسطین را تشریح کرد و اعضاء چگونگی راههای کمک به حل مسئله فلسطین را مورد بررسی قرار دادند .

اعضای کمیته همچنین پیرامون تحولات جاری فلسطین از جمله شهرک سازی توسط رژم اشغالگر قدس و نحوه جلو گیری ازآن ، زندانیان فلسطینی از جمله کودکان ،حملات رژیم صهیونیستی به اماکن مقدسه ،مساجد و مدارس سخنرانی کردند .
جمهوری اسلامی ایران ،فلسطین ،هند ،کلمبیا ،زیمباوه، مصر ،مالزی ،اندونزی ،کوبا ،الجزایر ، بنگلادش ،سنگال و آفریقای جنوبی اعضای 13 گانه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد را تشکیل می دهند .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.