سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كريمي قدوسي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

موضع رئيس‌جمهور در نيويورك تاكيد بر حفظ حقوق هسته‌اي است

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: ديدار وزير امور خارجه كشورمان با جان‌كري كه درچارچوب حقوق حاكم بر مواضع ايران در برخورداري از حق هسته‌اي صورت گرفته، براي ما بحثي بسيار روشن و محرز است و اينكه حق غني‌سازي ايران كاملا تثبيت شده و بدست آمده است و هيچگاه قابل مذاكره و گذشت نيست.

"جواد كريمي قدوسي" نماينده مردم مشهد و كلات در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاكرات وزراي خارجه ايران و 1+5 در شب گذشته اظهار داشت: مذاكرات ايران با 1+5 كه در چارچوب مباحث هسته‌اي مبتني بر حقوق بين‌المللي حاكم بر فعاليت‌هاي هسته‌اي است.

نماينده مجلس بيان داشت: مواضع رسمي جمهوري اسلامي ايران، رهبري و لحن رئيس جمهور كشورمان در نيويورك گوياي تاكيد بر حفظ حقوق هسته‌اي است.
 
وي ادامه داد: ديدار وزير امور خارجه كشورمان با جان‌كري كه درچارچوب حقوق حاكم بر مواضع ايران در برخورداري از حق هسته‌اي صورت گرفته، براي ما بحثي بسيار روشن و محرز است و اينكه حق غني‌سازي ايران كاملا تثبيت شده و بدست آمده است و هيچگاه قابل مذاكره و گذشت نيست.
 
نماينده مردم مشهد و كلات بيان داشت: كميسيون امنيت ملي مجلس به محض ورود دكتر محمدجواد ظريف به ايران جلسه‌اي را به منظور بررسي شرح مذاكرات ايران و 1+5 تشكيل خواهد داد و جزئيات مذاكرات را از رئيس تيم مذاكره كننده پرس‌و جو خواهد كرد.
 
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، به حضور نمايندگاني از اين كميسيون در مذاكرات هسته‌اي اشاره و خاطرنشان كرد: اخيرا در كميسيون تصميم گرفته شده كه در مذاكرات هسته‌اي يك نفر از نمايندگان عضو در كميسيون امنيت ملي به عنوان ناظر در مذاكرات حضور يابد تا مجلس بتواند بدين طريق روند مذاكرات را رصد كند.

لازم به ذکر ست که شب گذشته ديداري مذاکراتي ميان محمدجواد ظريف با وزاري خارجه 5+1 بر سر مباحث هسته‌اي صورت گرفت که در آن طرفين روند مذاکرات را سازنده اعلام کردند و کاترين اشتون هدف دیدار  را ایجاد جو و فضا و چارچوب این مذاکرات دانست.

گفتني است ويليام هيگ و گوئیدو وستروله وزراي خارجه انگليس و آلمان رضايت خود را از نتايج اوليه مذاکرات اعلام کردند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.