سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

بالاتر از سکوت، صدایی نیست

« بالاتر از سکوت، صدایی نیست » عنوان مجموعه شعرهای کوتاه در حوزه دفاع مقدس از مجتبی تونه ای است که به تازگی روانه بازار شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، این مجموعه که به جانبازان صبور کشور تقدیم شده شامل 122شعر کوتاه در موضوعات دفاع مقدس، شهیدان، جانبازان شیمیایی ونامرادی‌های پس از جنگ است که توسط انتشارات تپش قلم چاپ شده است.
شاعر این مجموعه در مقدمه کتاب آورده است: پاره‌ای از این حرف‌ها، بغض‌های کالی است که فرصت رسیدن نداشته و برخی از طرح ها، روایت غریبی انسان است در عصر بی دردی و بعضی دیگر، حاصل تماشایی است که کلمات را به هروله واداشته است.
شاعر علت انتخاب این قالب شعری- شعر کوتاه- را در مقدمه کتاب چنین آورده است: در روزگار حوصله کوتاه، به حکم توصیه «خیرالکلام ما قل ودل» باید کم‌گویی و گزیده گویی اختیار کرد، علاوه آن که شعر در ذات خویش کوتاه است.
مجتبی تونه‌ای از شاعران و نویسندگان کشور است که تا کنون کتاب‌های متعددی از وی با نام‌های «موعود نامه، فرهنگ الفبایی مهدویت»، «فرهنگنامه حج، فرهنگ الفبایی تاریخ و جغرافیای حج»، «شکستنی شده‌ام- مجموعه شعر»، «چراغ تکلیف مرا روشن کن- مجموعه نثر ادبی» و... منتشر شده که با استقبال مخاطبان مواجه شده است. وي علاوه بر همکاری با موسسات فرهنگی، هم اکنون مدیریت گروه معارف و جامعه رادیو معارف را بر عهده دارد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.