سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت جاسوس سیا در عراق

یک افسر سازمان سیا که فرماندهی شماری از گروههای مسلح تروریستی را در جنوب عراق به عهده داشت، در این کشور دستگیر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه،‌ از طر ف دیگر چهار تن از فرماندهان شبکه تروریستی القاعده کشته و حدود 40 تروریست دیگر دستگیر شدند.

نادیا عبیدی خبرنگار شبکه سوریه در بغداد در گزارشی گفت نیروهای مشترک سازمان اطلاعات و اداره مبارزه با تروریسم یک تبعه آمریکایی معروف به مستر جان را به اتهام جاسوسی و فرماندهی هسته های مسلح مخالف روند سیاسی، دستگیر کردند.

مستر جان یکی از کارکنان شرکت نفتی پتروناس در میدان نفتی قارات در شمال استان ذی قار عراق است.

یک منبع امنیتی عراقی گفت مستر جان یکی از چهار افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکاست که گروههای مسلح را در عراق فرماندهی می کنند. مأموریت این گروههای مسلح نیز حمله به دانشمندان عراقی و زیرساختهای توسعه عراق است.

از طرف دیگر در ادامه عملیات نیروهای مسلح عراق علیه شبکه القاعده، نیروهای ارتش توانستند چهار تن از سرکرده های القاعده را در شرق استان دیاله بکشند و یکی از خودروهای آنها را به آتش بکشند و یک خودروی دیگر آنان را مصادره کنند.

نیروهای پلیس استان کرکوک و کربلا توانستند 36 تروریست را در روستاهای ماما، دبس، حرق و منطقه یکم ژوئن دستگیر کنند که یکی از آنها برای آنکه دستگیر نشود لباس زنانه پوشیده بود.

عبد الخضر طاهر رئیس جنبش وفاداری ملی گفت: رهایی از تروریسم به تنهایی امکان پذیر نیست زیرا یک مشکل بین المللی و جهانی است که به تلاش بین المللی گسترده نیاز دارد.

ردیابی دارایی ها، تماسها و رفت و آمدهای تروریستها نیز باید بخشی از تلاشها برای مبارزه با تروریسم باشد تا سرچشمه تروریستها شناسایی شوند. آنها در اروپا و آسیا و آفریقا و مناطق مختلف جهان حضور دارند.

نیروهای عراقی در بغداد با اجرای چندین عملیات در چند منطقه 27عدد بمب، 24 خمپاره، 122 نارنجک دست ساز و هفت سایت شلیک موشک و مقادیر زیادی مهمات کشف و ضبط کردند.

برچسب ها: جاسوس ، سا ، عراق ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.