سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگيري در نشست صميمي مديران ورزش کشور:

فدراسيونها تلاش کنند تا ورزش و ورزشکاران کشور از مسائل حاشيه‌اي دور باشند

معاون اول رئيس جمهور گفت: فدراسيونها بايد تلاش کنند تا ورزش و ورزشکاران کشور از مسائل حاشيه اي به دور باشند و فضايي اميدبخش در ورزش کشور حکمفرما باشد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور شامگاه چهارشنبه در نشست صميمي مديران ورزش کشور با تاکيد بر اينکه اخلاق و جوانمردي از صفات بارز پهلوانان و قهرمانان ورزشي است، تصريح کرد: فدراسيونها بايد تلاش کنند تا ورزش و ورزشکاران کشور از مسائل حاشيه اي به دور باشند و فضايي اميدبخش در ورزش کشور حکمفرما باشد.
 
جهانگيري همچنين با بيان اينکه قهرمانان ورزشي سرمايه هاي باارزشي براي کشور هستند،از مسئولين فدراسيونها خواست در جهت تکريم و احترام دائمي قهرمانان کشور بکوشند.
 
وي با اشاره به نقش بانوان ورزشکار خاطرنشان کرد: بانوان نيمي از جمعيت کشور را تشکيل مي دهند و در بحث ورزش نيز هرگاه بانوان ايران زمين به مدالي دست يافته اند، علاوه بر هويت ايراني، هويت اسلامي را نيز در عرصه جهاني به نمايش گذاشتند .
 
جهانگيري با گراميداشت هفته دفاع مقدس، از جوانان به عنوان موتور محرک و آينده سازان کشور يادکرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس جوانان نقش اثرگذار و تعيين کننده اي در دفاع از آب و خاک کشور داشتند و لازم است در کنار توجه به ورزش به موضوع جوانان نيز به شکل جدي پرداخته شود.
 
وي با اشاره به فضاي آزاد و انتقادپذير ورزش کشور افزود: اينکه فضاي ورزش نسبت به ساير حوزه ها،فضايي آزادتر است و شاهد نقد مستقيم عملکرد مديران ورزشي در رسانه ها و حتي صدا و سيما هستيم، امري مثبت است و اگر اين فضا در سياست و ساير بخشها نيز حاکم شود ، قطعاً تصميمات و عملکردهاي غلط به حداقل ممکن کاهش خواهد يافت.
 
معاون اول رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشکلات پيش روي دولت يازدهم خاطر نشان کرد:دولت تدبير و اميد در مقطعي کار خود را آغاز کرد که دو مساله اساسي پيش روي خود داشت و مردم نيز معتقد بودند براي عبور از اين دو مشکل بايد راهکار تازه اي پيدا شود .
 
وي افزود: يکي از اين مشکلات، چالشهاي بين المللي، تحريمها و فشار ناجوانمردانه عليه ملت ايران بود که منجر به بروز مشکلات اقتصادي در بخشهاي حساس کشور همچون نفت و بانکها شده بود و ديگري مشکلات موجود در فضاي داخلي و تنگناهاي معيشتي مردم، مشکل بودجه، مسائل اقتصادي و کندي در توسعه و اجراي طرحهاي اساسي در کشور بود.
 
معاون اول رئيس جمهور يکي از مهمترين اقدامات دکتر روحاني در مدت کوتاهي که از عمر دولت يازدهم مي گذرد را سخن گفتن با دنيا در فضايي تازه عنوان کرد و افزود: دکتر روحاني از موضعي با دنياسخن گفت که ضمن حفظ ارزشهاي کشور و عزت و اقتدار ملت ، درهاي جديدي را در فضاي بين المللي گشود.
 
جهانگيري با اشاره به سفر رئيس جمهور کشورمان به نيويورک و تغيير ايجاد شده در نگاه جامعه بين الملل نسبت به جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کرد: بسياري از کشورهاي اروپايي تا پيش از اين معتقد بودند که روابط با ايران بايد در سطح پايين تر از وزير دنبال شود. اما امروز مي بينيم که مقامات عالي رتبه اروپايي که در نيويورک حضور يافته اند از آقاي دکتر روحاني درخواست ملاقات مي کنند. آنها به اين باور رسيده اند که با ملت ايران نمي توان با زبان زور و تهديد سخن گفت بلکه بايد بر سر ميز مذاکره و از طريق گفتگو براي مشکلات راه حل پيدا کرد.
 
وي اظهار اميدواري کرد گشايشي که از موضع اقتدار در فضاي بين المللي در حال شکل گيري است به فضاي اقتصادي کشور نيز تسري يابد.
 
معاون اول رئيس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان برخي افراد که خواسته يا ناخواسته از سفر دکتر روحاني به نيويورک انتظارات و توقعات بيش از حدي را مطرح مي کنند، تصريح کرد: اين افراد با بزرگنمايي طوري وانمود مي کنند که گويا قرار است تحولات بزرگي رخ دهد و هدفشان اين است که پس از سفر، به دليل محقق نشدن خواسته هاي دور از انتظارشان، دستاوردهاي سفر را درافکار عمومي زير سوال ببرند.
 
جهانگيري با اشاره به مشکلات و کسري هاي موجود در بودجه سال 92 تصريح کرد: در اين شرايط بايد با راهکارها و تدبير چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورده، تورم 40 درصدي را کاهش دهيم و گراني موجود که مردم کشور را آزار مي دهد به حداقل برسانيم.
 
وي ادامه داد: با اقدامات انديشيده شده اميدواريم که آثار تصميم گيريهاي دولت در سال 93 نمايان شود و چرخه توليد و اشتغال راه بيفتد؛اگر چه تلاش دولت اين است که در شش ماهه دوم سال جاري نيز از روند منفي شاخصهاي اقتصاد جلوگيري کند.
 
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوي روساي فدراسيونها ومديران ورزش کشور گفت: اطمينان داشته باشيد مطالبات شما به طور ويژه در جلسه هيات دولت بررسي مي شود و تلاش خواهيم کرد مشکل اعتبار و بودجه ورزش را مورد بررسي قرار داده و توجه بيشتري در بودجه سال 93 نسبت به ورزش معطوف گردد.
 
در اين نشست که سرپرست وزارت ورزش و جوانان، روساي فدراسيونهاي ورزشي و شماري از مديران کل ادارات ورزش استانها نيز حضور داشتند ، برخي مسائل و مشکلات پيش روي ورزش کشور مطرح شد .
 
شماري از روساي فدراسيونهاي ورزشي و همچنين برخي از بانوان نايب رئيس فدراسيونها به بيان دغدغه ها و مشکلات موجود در بخش اعتبارات و بودجه هاي مربوط به ورزش کشور پرداختند.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.