سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ربات‌ها در صنعت کشور؛

ربات‌ها فعال می‌شوند

با پیشرفت صنعت کشور می‌توان برخی نیازهای آنرا با دست‌سازهای جدید حل نمود که توسط ذهن‌های پویا و سازنده‌ای ساخته شده است.

رامین فروزنده، دبیر مسابقات رباتیک شریف در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه 7 لیگ در مسابقات این دوره شرکت می‌کنند گفت: هفت لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی وجود دارد که یک لیگ مسیریابی برای دانش‌آموزان و 6 لیگ آزاد وجود دارد که به ربات مسیریاب- شبیه‌سازی فوتبال دو بعدی ربات کاوشگر، کنترل ترافیک، ربات‌های هم‌کار و ربات‌های پرنده در دو بخش مانور هوایی و تشخیص اطفای حریق اختصاص دارد.

وی در ادامه گفت: 140 تیم در مسابقات شرکت کرده‌اند که دانشجویان و دانش‌آموزان از سراسر کشور و مدارس هستند و حتی فارغ‌التحصیلان و متخصصانی که در زمینه رباتیک فعالیت داشته‌اند شرکت کرده‌اند و مقیاس مسابقات کشوری است.

فروزنده در خصوص پیشرفت مسابقه نسبت به دوره قبل خاطر نشان کرد: دوره دوم مسابقات سعی شده طراحی لیگ‌ها عوض شود و به اهداف نزدیک‌تر تا بتوانیم نیازهای صنعتی کشور از طریق مسابقات رباتیک برطرف کنیم و استقبال و حمایت بازدیدکننده‌ها مثل دوره قبل خوب بود.

وی در خصوص لیگ‌های حذفی و اضافه شده گفت: با توجه به اضافه شدن لیگ‌ها در این دوره با متخصصین مشورت کردیم و قوانین درستی تدوین کردیم تا مسابقات به مهم‌ترین شکل اجرا شود و نتیجه آن را ببینیم و سه لیگ باغبان طراحی مسابقه مبارزه که در دوره قبل وجود داشت در این دوره حذف شدند./ح
برچسب ها: ربات ، صنعت ، مسابقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.