سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار امنیتی آمريکا به شهروندانش در داخل و خارج/

مراکز دولتی آمريکا در سراسر جهان در وضعیت هشدار شدید

وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار بيانيه اي درباره "اقدامات و خشونت‌های تروریستی" توسط القاعده و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی علیه شهروندانش، یک هشدار امنیتی جهانی داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه،‌ وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور در سرتاسر جهان هشدار داده است که احتیاط فراوان به خرج دهند.

این اطلاعیه می‌گوید احتمال دارد القاعده و دیگر گروه‌های مشابه در نقاط مختلف جهان در حال برنامه‌ریزی برای حمله به منافع آمریکا باشند.

این هشدار گسترده می‌گوید احتمال حمله شبه‌نظامیان به رویدادهای ورزشی، دفاتر، هتل‌ها و خیلی دیگر از اماکن وجود دارد.

دولت آمریکا هشدار داده که این حملات ممکن است شامل عملیات‌ انتحاری، ترور، آدم‌ربایی، هواپیماربایی و بمب‌گذاری باشد.

در این اطلاعیه مشخصا به اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه اشاره شده است.

اهداف احتمالی دیگر شامل "مناطق مسکونی، دفاتر اداری، هتل‌ها، باشگاه‌ها، رستوران‌ها، اماکن عبادی، مدرسه‌ها، امکان عمومی، مراکز خرید و دیگر مناطق گردشگری هم در داخل ایالات متحده و هم در خارج از آن که شهروندان آمریکایی به طور انبوه در آن گرد می‌آیند"، اعلام شده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این باره، حملات قبلی به شبکه حمل و نقل عمومی و مناطق گردشگری در مسکو، لندن و نیویورک را یادآوری کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از "اطلاعات موثق" نوشته است که بر اساس آنها، گروه‌های تروریستی در پی حمله به منافع ایالات متحده در خاورمیانه و شمال آفریقا بوده‌اند.

به شهروندان آمریکایی درباره وقوع اقدامات تروریستی در لبنان، عراق، الجزایر، لیبی، عربستان سعودی و یمن هشدار داده شده است.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید پیش از این حملاتی در پاکستان، افغانستان و هند رخ داده است و هشدار داده که ناآرامی‌های اجتماعی در این کشورها می‌تواند تهدید برای مسافران باشد.

در این بیانیه همچنین درباره احتمال تهدید شهروندان آمریکایی در میان ناآرامی‌های اجتماعی و تظاهرات خشونت‌آمیز در مصر، سوریه و تونس نیز هشدار داده شده است.

دولت آمریکا در این باره به حمله روزهای گذشته در یک مرکز خرید در نایروبی اشاره کرده است که بیش از ۶۰ کشته بر جا گذاشت.

وزارت امور خارجه آمریکا گفته است مراکز دولتی ایالات متحده در سرتاسر جهان، در وضعیت هشدار شدید باقی می‌مانند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.