سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گام به گام با مديريت فناوري اطلاعات؛

مفاهيم و اجزاي فناوري اطلاعات/قسمت هفتم

در اين جلسه با طول عمر فناوري و چگونگي تاثير فناوري دررشد بازار آشنا خواهيم شد.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛، طول عمر فناوري به صورت زير تعريف ميشود:
مي توان گفت مرحله طفوليت دوره اختراعات جديد است و در آن آزمايش هاي تجربي به منظور رفع اشكالاتي كه وجود دارد انجام مي گيرد . 

مرحله رشد، دوره بهبود فناوري است و مرحله بلوغ زماني فرا مي رسد كه فناوري به بالاترين حد عملكردي خود رسيده باشد و پس از آن مرحله زوال آغاز مي شود.

چرخه حيات فناوري و رشد بازار:
جالب است بدانيد كه محصولات يك فناوري وارد بازار نشوند ، درآمدي را ايجاد نمي كند.
فناوري در مرحله طفوليت از نظر درآمد هيچ گونه ارزشي ندارد.
همچنان كه فناوري توسعه مي يابد ، به تدريج وارد بازار شده و رشد بازار اتفاق مي افتد.

فناوري 3 مرحله دارد :
1-تولد: زمانيكه فناوري ابداع و ايجاد مي شود.
2-رشد: بهتر است بدانيد در مرحله رشد فناوري به اوج خود مي رسد و به بازار ميرسد و بازار را تسخير مي كند.
3-بلوغ: اين مرحله زمانيكه ميزان ارائه كم مي شود زمانيكه به دوره بلوغ نزديك شديد نياز به تغيير داريد در غير اينصورت شكست مي خوريد./ح


برچسب ها: اینترنت ، بازار ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.