سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

رونمایی از 5 نشان جغرافیایی فرش دستباف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران 5 نشان جغرافیایی فرش دستباف رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدجعفر عظمایی اظهار کرد:از موضوعات بسیار مهم و برجسته نمایشگاه رونمایی از ثبت جهانی فرش‌های تبریز و هریس، خوی، اصفهان و قم بود.

وی افزود: آنچه در این رونمایی بسیار حائز اهمیت بود، ثبت جهانی دو منطقه جغرافیایی آذربایجان شرقی؛ تبریز و هریس بود که نشانگر اقدامات اداری و حقوقی در طول چندین سال قبل و طی یک روند خاصی بود.

عظمایی خاطر نشان کرد: این امر با ثبت ملی 8 نشان جغرافیایی قالی های آذرشهر، مهربان، سردرود، خواجه، بخشایش، سراب، تبریز و هریس با همکاری مرکز ملی فرش ایران و تشکل های فرش استان آذربایجان شرقی از طریق اداره فرش سازمان انجام گرفت.

وی ادامه داد: این تلاس‌ها در نهایت منجر به ثبت جهانی دو منطقه قالی خیز تبریز و هریس در فهرست گرانبهای سازمان جهانی مالکیت معنوی وایپو گردید.

عظمایی با بیان اینکه بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران دارای برجستگی های خاصی می باشد، گفت: حضور گسترده تولید و صادرکنندگان، حوزه‌های دانشگاهی، محققان در امر فرش دستباف از برجستگی‌های خاص این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: 40 درصد فضای فیزیکی نمایشگاه فرش دستباف ایران از آن استان آذربایجان‌شرقی است که حاکی از اهمیت قالی این استان در کشور و جهان است./س

 

برچسب ها: رونمایی ، فرش ، دستباف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.