سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر بخواهيم پيشرفت كنيم بايد اخلاق علمي را پررنگ كنيم

نوه امام راحل در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید به شناخت معایب و مشکلات پرداخته و برای حل آن همت گمارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد سید حسن خمینی نوه امام به ایراد سخنرانی پرداخت.

سیدحسن خمینی سرپرست تولیت آستان مقدس امام راحل و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از کلیه حضار تشکر کرده و خواستار قرائت صلوات و فاتحه به روح شهدا و امام راحل سخنرانی خود را آغاز کرد.

وي تشکیل دانشگاه آزاد را با اهدای امام راحل در نوع خود مبارک شناخته و برای رفع مشکل و معضل آن روزگار نوعی همت جهادی گمارده‌اند.

وی در ادامه افزود: تاسیس دانشگاه آزاد زمانی بوده که حتی یک مدرسه غیر انتفاعی وجود نداشته و در سطح مدیران کشور این مشکل و معضل که همان کمبود فضای عالی آموزشی بوده علت‌یابی و برای آن راه‌حل مناسبی انتخاب گردید.

وی فرمود: هیئت موسسه شش نفره قدیمی این دانشگاه که با عنایت امام راحل تشکیل گردید نقش آيت الله هاشمی به عنوان یکی از ذخایر مهم انقلاب بی‌بدیل بوده است.

وي گفت: همت جاسبی نیز در تاسیس این دانشگاه قابل تکریم بوده و باید نقش وي در تاسیس این دانشگاه لحاظ شود.

 دانشگاه آزاد بدون وجود  جاسبی بی تحلیل و بازیابی است

وي در ادامه سخنرانی‌فرمود: این مجموعه دارای پیشرفت‌هایی بوده که البته کسی منکر بدون اشکال بودن آن نیست و تنها کارهای خداوند متعال است که بی عیب است و هر مجموعه‌ای نیازمند تحلیل و تجزیه آن به آن می‌باشد.

وی ادامه دادند: برای ارزیابی پیشروی دانشگاه آزاد باید ابتدا به معضل امروزه آن پرداخت و آن را به رسمیت شمارید ،دانشگاه آزاد فقط دانشگاه آزاد نیست بلکه خود وزارت علوم است و در مرحله بعدی بهترین راه‌حل را برای رفع معضل باید پیدا کنیم و نهایت همت و شجاعت را برای رفع آن انجام دهیم.

وي گفت: ما در جهان رتبه 5 هزار و 300 هستیم که برای رفع این معضل کلیه عزیزان مدیران ارشد این دانشگاه که واقف به مسائل و مشکلات آن هستند باید نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

عدم پیشرفت دانشگاه آزاد کم‌رنگ شدن اخلاق علمی است
وي در ادامه فرمود: استادان ما اغلب به دنبال معیشت خود هستند و اخلاق علمی بسیار کم‌رنگ شده است و اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید اخلاق علمی را پر رنگ کنیم.

وی ادامه داد: مدرک‌گرایی یکی دیگر از ضعف‌های سیستماتیک ماست که اگر کسی پشت اسمش دکتر نداشته باشد معضل به شمار می‌آید من در حوزه خود که درس و بحثم را دنبال می کنم مدیرانی دارم که در مقامات بالا حضور داشته اما دکتر نیستند.

وي فرمود:توصیه‌های آزاداندیشی که رهبر معظم انقلاب نسبت به تشکیل آن در دانشگاه‌ها دستور فرمودند رها شده و هیچ گونه اقدامی در این مورد صورت نگرفته که باید برای پیشرفت علمی فکری به حال کنیم.

وی فرمود: به نظر من برنامه میرزاده بسیار خوب بوده و  وي معضل را شناخته و در جهت رفع آن باید برنامه‌های خود را تدوین کنند اما بنده هیچ گونه راهکار عملی برای رفع معضلات در برنامه وي ندیده‌ام شادابی سیاسی باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود که در ادامه آن شادابی علمی و توصیه‌های آزاداندیشی کیفیت علمی دانشگاه‌ها را بالا خواهد برد و باید مقرراتی وضع شود که در دانشگاه آزاد کسی نتواند کم‌کاری کند.

وی در ادامه گفت: من مسئله شجاعت و همت را در میرزاده می‌بینم ، وي در دوره دفاع مقدس و سایر جایگاه‌ها مثل معاونت علمی نخست‌وزیری حضور فعالی داشته و من به جایگاه وي غبطه می‌خورم.

نوه امام در ادامه افزود: ما دیندار هستیم و باید در حوزه فرهنگی به ترویج دین خود بپردازیم در این حوزه نیز معضلات و مشکلات را ببینیم و در جهت رفع آن اقدام کنیم فضای دانشگاه باید اخلاق‌محور باشد و دین را نباید کاریکارتوری دید چراکه در کاریکاتور است که تنها ثبات به هم می‌ریزد.


وي در ادامه افزود: خداوند متعال دروغ را بالاترین گناه می‌داند که اسلام کاریکاتوری فرهنگ کاریکاتوری را در بر دارد ما باید در این زمینه نیز معضلات را بشناسیم و راه‌حلی برای آن پیدا کنیم.

وي دوره مدیریتی دانشجو را بسیار خوب و با ثبات ارزیابی کرده که نگاه مثبتی به معضلات و گاهی برای دور زدن آن داشتند که با وي در محیط و فضای صمیمانه‌ای همکاری داشتیم.

لازم به تشکر از  دکتر صمدی که از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد بوده و باید در اینجا نام وي نیز یادآور شویم.

وي در پایان سخنانشان از کلیه مدیران و مسئولان شرکت‌کننده در جلسه تشکر کرده به خصوص جناب  دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم و برای وي آرزوی توفیقات کرد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.