سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لحظه به لحظه با نشست مجمع عمومي سازمان ملل و حواشي آن؛

لاوروف: بر سر متن قطعنامه سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی درخصوص سوریه به توافق دست یافتیم

نشست مجمع عمومی سازمان ملل در حالی وارد سومین روز خود می شود که قرار است نشست مهم نمایندگان ایران و گروه 1+5 در خصوص بررسی موضوع پرونده هسته ای ایران با حضور جان کری امروز در حاشیه این نشست برگزار شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،

00:01 نشست وزرای امورخارجه گروه1+5 با هیئت ایرانی آغاز شد/حضور جان کری در این نشست
منابع خبری از آغاز نشست وزرای امورخارجه گروه 1+5 با هیئت ایرانی درخصوص پرونده هسته ای ایران خبر دادند.
 
23:56 پایان دیدار دکتر روحانی و ظریف با اشتون
پرس تی وی در خبری فوری از پایان دیدار رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

23:55 لاوروف:بر سر متن قطعنامه سازمان منع استتفاده از سلاح شیمیایی درخصوص سوریه به توافق دست یافتیم
وزیر امورخارجه روسیه از توافق با آمریکا بر سر طرح قطعنامه سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی درخصوص سوریه خبر داد.

 23:47 کاخ سفید خواستار تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای ایران شد
در آستانه دیدار وزیر خارجه و نماینده ایران در مذاکرات هسته ای با وزیر خارجه آمریکا و نمایندگان 1+5، کاخ سفید بار دیگر خواستار تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای شد.

 23:35 رئيس جمهور گويان: دخالت نظامي در سوريه موجب صلح نخواهد شد
رئیس جمهور گویان تاکید کرد این توهم است که بگوییم دخالت نظامی منجر به برقراری صلح در این کشور می شود.

23:35 دیدار میشل سلیمان با وزیر دفاع آمریکا
میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان با چاگ هیگل وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

23:14 آغاز دور دوم دیدار لاوروف وکری در نیویورک
شبکه روسیا الیوم از آغاز دور دوم دیدارها میان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با جان کری همتای آمریکایی وی در نیویورک خبر داد.

23:10 آمریکا و چین خواستار واکنش مثبت ایران به پیشنهاد 1+5 شدند
مقامات آمریکایی می‌گویند جان کری وزیر خارجه آمریکا با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و موافقت او را جلب کرده تا خواستار واکنش مثبت ایران به پیشنهاد ۱+۵ در مورد برنامه هسته ای شوند.

21:20 عباس:تا زمان دستیابی به یک توفق پیرامون صلح،گفتگوها را ادامه می دهیم
محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در سخنرانی خود در مقابل نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل بر ادامه مذاکرات سازش تا دستیابی به یک توافق تاکید کرد.
 
21:13 "شینزو آبه" نخست وزير ژاپن خواستار کاهش تسليحات هسته اي شد
نخست وزیر ژاپن از کشورهای دارای تسلیحات هسته ا ی خواست زرادخانه های خود را کاهش دهند و در این زمینه شفاف سازی بیشتری کنند.

20:55 وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و قطر با یکدیگر ديدار کردند
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه رایزنی کردند.
20:39 وزير امور خارجه آمريکا با مقامات چين ،ليبي ،پاکستان و رواندا ديدار کرد/جان کری هفته آینده راهی ژاپن و اندونزی می شود
وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سران چین ،لیبی ،پاکستان و رواندا دیدار کرد و قرار است هفته آینده برای گفتگو با مقامات ژاپن و اندونزی راهی این دو کشور شود.

19:38 "هاینتس فیشر"رئيس جمهور اتريش رويکرد بازدارندگي هسته اي را خطرناک توصيف کرد
رئیس جمهور اتریش بازدارندگی هسته ای را رویکرد بسیار خطرناکی برای امنیت ملی وبین المللی توصیف کرد.
 
18:16 ابراز خوشبینی وزیر امور خارجه آمریکا به مثبت بودن نتایج نشست ایران و گروه 1+5
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از خوشبینی خود درباره مثبت بودن نتایج مذاکرات ایران و گروه 1+5 بر سر پرونده هسته ای ایران خبر داد.

وزير امورخارجه ايران در ديدار با همتاي فرانسوي خود اتخاذ تدابير قاطع براي ممنوعيت دستيابي از سلاح شيميايي از سوي گروه هاي افرطي تاكيد كرد.

16:58   مشروح سخنان "دکتر روحاني" در اجلاس خلع سلاح هسته ای در نیویورک/ روحانی:26سپتامبر را بعنوان روز امحای کامل سلاحهای هسته ای پیشنهاد میکنم
متن کامل سخنان دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران در نشست مجمع عمومي درباره خلع سلاح هسته اي به اين شرح است.

15:54   
وزير خارجه نروژ : عاملان حمله شيميايي در سوريه بايد محاکمه شوند
وزير خارجه نروژ گفت عاملان حمله شيميايي سوريه بايد در ديوان بين المللي کيفري محاکمه شوند.

15:2
2 لوموند: ديپلماسي ايران در نيويورک موفق شد/ دکتر روحاني تمجيدشده ترين مرد افتتاحيه شصت و هشتمين مجمع عمومي بود
روزنامه لوموند در مطلبي به بررسي سخنان حسن روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد و ديدارها و برنامه هاي حاشيه اي وي در نيويورک و آمادگي ايران براي همکاري با جامعه بين المللي پرداخت.

15:06  امیرعبداللهیان: ایران در انتظارگامهای عملی آمریکا
معاون وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی در باره اظهارات باراک اوباما در مورد ایران گفت آنچه تعیین کننده است گامهای عملی ایالات متحده آمریکا در قبال تهران خواهد بود.

15:02  چين خواست تصويب فوري قطعنامه‌ شوراي امنيت در مورد تسليحات شيميايي سوريه شد
وزير امور خارجه چين از شوراي امنيت سازمان ملل خواست براي تصويب قطعنامه‌اي در مورد تسليحات شيميايي سوريه در سريع‌ترين زمان ممکن، به اجماع دست يابد.

14:28 فاکس نيوز: ايران به آمريکا سيلي زد
شبکه تلويزيوني فاکس نيوز آمريکا اذعان کرد ايران، با نپذيرفتن پيشنهاد آمريکا مبني بر برگزاري ملاقاتي ميان روحاني و اوباما، به آمريکا سيلي زد.


14:20  فايننشال تايمز: اوباما و روحاني از حرکتي جديد براي اعمال ديپلماسي درمورد برنامه هسته‌اي ايران حمايت کردند
روزنامه فايننشال تايمز در تحليلي به قلم "جف داير" نوشت: باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا و دکتر حسن روحاني، همتاي ايراني وي روز سه شنبه از حرکتي جديد براي اعمال ديپلماسي درمورد برنامه هسته اي ايران حمايت کردند.


14:00  فهرست سخنرانان امروز مجمع عمومي سازمان ملل
فهرست سخنرانان امروز مجمع عمومي سازمان ملل متحد در روز سوم نشست به شرح زير است.

اظهارات تند رئیس جمهور گرجستان علیه روسیه سبب خروج هیئت روسی از محل نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد.

وزير امور خارجه آمريكا بار ديگر ادعاهاي خود را در قبال جنبش حزب الله لبنان تكرار كرد.

رئيس جمهور فرانسه بار ديگر اظهارات ضد سوري خود را تكرار و بشار اسد را غير صادق خواند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: شهروندان ایرانی از سخنرانی حسن روحانی و باراک اوباما استقبال کردند.

اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی خود در شصت و هشتمین اجلاس عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد دادگاهی برای رسیدگی به اقدامات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تشکیل شود.

دفتر "ویتالی چورکین"، نماینده روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده مبنی بر توافق پنج کشور عضو دائم شورای امنیت بر سر محتوای پیش‌نویس قطعنامه درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه را تکذیب کرد.

گنادی گاتیلوف از احتمال توافق درباره پیش نویس قطعنامه بین الملل درباره سلاح شیمیایی ظرف دو روز آینده خبر داد.

آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، حل مسئله هسته‌ای را گامی بزرگ عنوان کرد که می‌تواند به بهبود روابط ایران و آمریکا بیانجامد و تاکید کرد که وزیر خارجه آمریکا برای رسیدن به راه‌حلی مسالمت‌آمیز با ایران مصمم است.

وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در نیویورک، چهارشنبه شب به وقت محلی با وزرای امور خارجه سوئد و برزیل و هیئت پارلمانی ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

به گفته یک دیپلمات روس در دیدار روز پنج شنبه گروه 1+5 و ایران ابتکار عمل مسکو تحت عنوان "طرح لاوروف " برای پیشبرد مذاکرات هسته ای ایران ارائه می شود .

سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد عمر البشير رئيس جمهور سودان که تحت پيگرد ديوان کيفري بين‌المللي قرار دارد، در نشست مجمع عمومي سازمان ملل شرکت نخواهد کرد.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با بی‌بی‌سی سخنان اخیر مقامات ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت در گفتگو با همتای ایرانی‌اش اعلام کرده که کشورش آماده بهبود روابط با ایران است.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که نمونه‌های بدست آمده از گاز اعصاب و فلج کننده سارین که در شهر حلب سوریه استفاده شده، دقیقا مشابه نمونه‌هایی است که در تاریخ 21 آگوست در حومه دمشق مورد استفاده قرار گرفته است.

وزراي امور خارجه لهستان، نيوزلند، سنگاپور و بلاروس روز چهارشنبه در حاشيه شصت و هشتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد بطور جداگانه با وزيرخارجه کشورمان ديدار و پيرامون گسترش مناسبات دوجانبه، افزايش همکاريهاي اقتصادي و تجاري، تحولات جاري منطقه و موضوعات مهم بين المللي رايزني کردند. 

روساي جمهوري اسلامي ايران و ترکيه در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در مقر اين سازمان با يکديگر ديدار و در خصوص روابط دوجانبه و مسايل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي بحث و تبادل نظر کردند.

برخی دیپلمات ها اعلام کردند، پنج عضو دائم شورای امنیت، روز چهارشنبه، بر سر نکات کلیدی پیش نویس قطعنامه سازمان ملل که چارچوبی برای برنامه خلع سلاح شیمیایی سوریه تعریف می کند، به توافق نزدیک شده اند.

جمعي از شخصيت‌هاي انديشکده‌هاي آمريکايي در پايان سومين روز سفر رييس‌جمهور به نيويورک با حضور در محل اقامت دکتر روحاني با وي ديدار و گفتگو کردند.

معاون رييس جمهور عراق در حاشيه شصت و هشتمين نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل با رييس جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت وگو کرد.
وزير امورخارجه روز چهارشنبه در ادامه ديدارهاي خود در حاشيه شصت و هشتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک بطور جداگانه با نبيل العربي دبيرکل اتحاديه عرب ، آنتونيو گوترز کميسر عالي پناهندگان سازمان ملل متحد و مزیر خارجه فرانسه گفتگو و تبادل نظر کرد.

رييس جمهوري اسلامي ايران در گفتگوي اختصاصي با شبکه پي‌بي‌اس (PBS) آمريکا در پاسخ به سوالي درخصوص اهداف سفر به نيويورک، گفت : هدف من از اين سفر رساندن صدا و خواست ملت ايران به گوش مردم و مقام هاي کشورهاي مختلف جهان از طريق حضور در سازمان ملل است و اميدواريم که در تحقق آن موفق باشيم.

شبکه خبری سی‌.ان‌.ان که در زمان حضور رئیس جمهوری کشورمان در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ، با وی مصاحبه کرد ، به تحریف آشکار بخشی از سخنان وی پرداخت.
برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.