سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با شبکه پی بی اس آمریکا ؛

دکتر روحانی: باید از نتایج مثبت اولین دیدار رسمی در سطح عالی بین دو کشور ایران و آمریکا اطمینان حاصل کنیم

رييس جمهوري اسلامي ايران در گفتگوي اختصاصي با شبکه پي‌بي‌اس (PBS) آمريکا در پاسخ به سوالي درخصوص اهداف سفر به نيويورک، گفت : هدف من از اين سفر رساندن صدا و خواست ملت ايران به گوش مردم و مقام هاي کشورهاي مختلف جهان از طريق حضور در سازمان ملل است و اميدواريم که در تحقق آن موفق باشيم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني در پاسخ به پرسش مجري معروف شبکه PBS درباره تحريم هاي ضد ايراني افزود: ما تحريم ها را اساسا غير قانوني و غير انساني مي دانيم و به اعتقاد ما تحريم ها راه حل درستي نيست و نمي تواند مشکلي را حل کند.

رئيس جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص موضوع هسته اي گفت : ما در پي راه حلي هستيم که ايران به حقوق قانوني خود برسد و همچنين اگر نگراني هاي هم وجود داشته باشد، برطرف کنيم.

دکتر روحاني تاکيد کرد: مسئله هسته اي، امروز به نماد غرور ملي و ايستادگي تبديل شده است و مردم چيزي فراتر از حق قانوني خود براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي نمي خواهند.

وي افزود: موضوع هسته اي همچنين نماد توسعه ملت ايران در بحث استفاده از فناوريهاي جديد و توسعه است.

رييس جمهوري همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص روابط ايران و سوريه و حمايت از مردم اين کشور گفت: دو کشور رابطه عميق و مستحکم دارند و اين رابطه به زمان جنگ ايران و عراق برمي گردد و هر چند عراق يک کشور عربي بود اما سوريه در آن شرايط سخت در کنار مردم ايران بود.

وي افزود: همه بايد تلاش کنند تا مردم سوريه ازاين بحران نجات پيدا کنند و همه کشورهاي منطقه بايد به سمت دمکراسي حرکت کنند و صندوق هاي راي و اراده مردم تعيين کننده دولت ها باشد.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص انتخابات و برنامه هاي انتخاباتي خود، گفت: همه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، برنامه هايي داشتند که به مردم ارايه کردند و من هم برنامه هاي خود را که بر اساس تدبير و اميد بود، به مردم ارايه دادم.

دکتر روحاني خاطر نشان کرد: مردم به برنامه گفتمان اعتدال و ميانه روي راي دادند و من هم بنا دارم به عهد خود براي اجراي برنامه ها وفادار بمانم.

دکتر روحانی همچنین در پاسخ به این سوال که برای دیدار دوجانبه با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا چه چیزی برای شما ضروری و لازم است، گفت: به هرحال دو کشوری که برای مدت 35 سال هیچ رابطه‌ای با یکدیگر نداشتند، پیداست که آغاز گفت‌وگو نیازمند مقدماتی است و هر زمان که این مقدمات آماده شود، این ملاقات می‌تواند صورت گیرد.

دکتر روحانی به این شبکه آمریکایی تصریح کرد: من معتقدم که همه ما باید بدانیم که اصل ملاقات و دیدار اهمیت دارد اما شاید مهم‌‌تر از آن نتیجه چنین دیداری باشد، بنابراین ما باید تمامی تلاش خود را به کار گیریم که اولین دیدار رسمی در سطح عالی بین دو کشور ایران و آمریکا به طور قطع نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

برچسب ها: بین الملل ، ایران ، روحانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.