سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت پوشش و حجاب اسلامی در جنوب «سوئیس»

پس از بلژیک و فرانسه، شهر «تسینو» واقع در جنوب کشور سوئیس استفاده از پوشش و حجاب اسلامی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پس از بلژیک و فرانسه، شهر «تسینو» واقع در جنوب کشور سوئیس استفاده از پوشش و حجاب اسلامی را ممنوع اعلام کرد، که اعمال این ممنوعیت خشم مسلمانان سوئیسی را برانگیخت، و  از جانب فعالان حقوق بشر به عنوان تبعیض علیه حقوق اساسی مسلمانان محکوم شد.

سازمان عفو بین الملل نیز روز تصویب این لایحه را به روز سیاه برای حقوق بشر تشبیه کرد و این اقدام نمایندگان شهر تسینو را مورد انتقاد قرار داد. این نخستین باری ست که چنین ممنوعیتی در یکی از شهرهای سوئیس اعمال می شود.

پیشتر این ممنوعیت در شهر های« بازل»، «برن سکویز»، «سولوتوم»و «فرایبورگ» با مخالفت روبرو شد، و در سال 2012 پارلمان سوئیس با تصویب ممنوعیت حجاب و پوشش اسلامی در سراسر این کشور مخالفت کرد.

«شورای اسلامی سوئیس» طی بیانیه ای اعلام داشت: این اقدام شهر تسینو نمونه بارزی از اسلام هراسی است. آنان در تلاشند تا توسط ممنوعیت استفاده از نماد های اسلامی در عرصه عمومی به طور فزاینده ای زندگی را برای مسلمانان در این کشور دشوار و طاقت فرسا کنند.

این لایحه توسط «جورجیو گرینگلی» به شورای شهر تسینو پیشنهاد داده شد که حدود دو سوم از نمایندگان با این لایحه موافقت کردند. گرینگلی در بیانیه ای در سایت شخصی خود از نمایندگان شورای شهر تسینو تشکر کرد.

 وی افزود: ممنوعیت حجاب و پوشش اسلامی در این شهر حاوی پیامی برای بنیادگرایان اسلامی است. کسانی که خواستار ادغام شدن با جامعه هستند، با صرف نظر کردن از مذهبشان مورد استقبال گرم ما واقع خواهند شد، اما آن دسته از کسانی که با ارزش های ما مخالفند، و در پی ایجاد یک جامعه موازی بر اساس قوانین مذهبی هستند و سعی دارند تا آن قوانین را در جامعه ما به کار بگیرند، هرگز مورد استقبال ما واقع نخواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.