سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با روزنامه واشنگتن‌پست؛

دکتر روحاني: زمان‌بندی به مذاکرات هسته‌اي اضافه شود/ تهران آماده حضور در "ژنو2" بدون پيش‌شرط است

دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت که بنا دارد ظرف سه ماه به یک توافق هسته‌ای با غرب دست پیدا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، آقای روحانی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن‌پست گفت: "تنها راه گام‌برداشتن به سمت حل این پرونده این است که زمان‌بندی به مذاکرات اضافه شود و مذاکرات هم کوتاه باشد".

رئیس‌جمهوری ایران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدارهای دیپلماتیک در حاشیه آن به نیویورک رفته و در روزهای گذشته دیدارها و مصاحبه‌هایی با رسانه‌های عمده آمریکایی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحانی به اين روزنامه گفت: "هرچه زودتر به این توافق برسیم، برای همه بهتر است. اگر بشود سه ماهه به این نتیجه رسید که این ترجیح ایران است. اما شش ماه هم خوب است. به‌هر‌حال حرف همین چند ماه آینده است؛ نه چند سال."

دکتر حسن روحانی بار دیگر تاکید کرد که "قدرت کامل" دارد تا مذاکرات هسته‌ای را به نتیجه برساند.

وي در این مصاحبه گفت که آماده است اقداماتی برای شفاف‌کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تایید این که تهران نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای بسازد، صورت بدهد.

او درباره این که این اقدامات چه می‌تواند باشد، به سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ میلادی اشاره کرده که خود مذاکره‌کننده ارشد اتمی ایران بود. دکتر روحانی یادآوری کرد که در آن‌زمان تهران پروتکل‌های الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین بازرسی‌های آژانس هسته‌ای برای ارزیابی "ابعاد احتمالا نظامی" فعالیت‌های ایران را پذیرفت.

دکتر روحانی گفته است اگر پیش‌شرطی برای حضور ایران نباشد، تهران می‌خواهد در مذاکرات ژنو در آینده درباره بحران سوریه حضور داشته باشد.

او همچنین بار دیگر تأکيد کرد که درباره حکومت آینده سوریه، مردم این کشور باید پای صندوق رای در این باره تصمیم بگیرند.

رئیس‌جمهور ایران همچنین گفت که پس از حل و فصل پرونده هسته‌ای، تهران و واشنگتن می‌توانند به مسائل دیگری برای عادی‌سازی روابط خود بپردازند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.