سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغيير محل عمليات پهپادهاي آمريکا یی در جيبوتي

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا امروز اعلام کرد پس از مجموعه ای از حوادث و مشکلات ، نیروی هوایی آمریکا مجبور شد عملیات پهپادهای خود را در پایگاه کمپ لمونیر جیبوتی به مکان دورتری از این شهر منتقل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ در بحبوحه 11 سپتامبر ، پایگاه کمپ لمونیر واقع در اطراف فرودگاه بین المللی جیبوتی اهمیت راهبردی برای واشنگتن یافت و آمریکا در آن پهپادهای پرداتور برای ماموریت هایی علیه القاعده در یمن و الشباب سومالی مستقر کرد.

اما به گفته این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود ، پس از پنج حادثه از ژانویه 2011 که به این پهپادهای ام کیو-1 مربوط می شد ، دولت جیبوتی درخواست کرد پهپادهای آمریکایی عملیات خود را از کمپ لمونیر که در آن حدود 3000 نظامی آمریکایی مستقر هستند ،متوقف کنند.

این مقام آمریکایی به این ترتیب خبر روزنامه واشنگتن پست را تایید کرد.
 وی اذعان کرد:« چندین مشکل مربوط به تعمیر ونگهداری در این پایگاه وجود داشت.»
 
وی گفت:«به ویژه این نگرانی وجود داشت که اگر یک پهپاد ام کیو -1 باند پرواز را بندد که این مسئله تاثیر زیادی بر حمل و نقل هوایی تجاری خواهد داشت .»

باند مورد استفاده آمریکایی ها باند فرودگاه بین المللی جیبوتی است که همچنین دهها هواپیمای پایگاه هوایی فرانسه از آن استفاده می کنند.
برچسب ها: پهپاد ، آمریکا ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.