سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عکاس «تُتُل و راز صندوقچه» و «گنجشکک اشی مشی»:

داوری جشنواره باید کیفیت عکاسی در فیلم کودک را ارتقا دهد

عکاس «تُتُل و راز صندوقچه» و «گنجشکک اشی مشی» گفت: در سال‌های اخیر قضاوت و داوری عکس‌های فیلم کودک در جشنواره، به جدی‌تر گرفته شدن عکس در سینمای کودک کمک زیادی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «صبا سیاه‌پوش» عکاس سینما و یکی از شرکت‌کنندگان در بخش مواد تبلیغی جشنواره امسال،  به حضور خود به عنوان عکاس از سال 89 در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: از سال 89 به بعد روند تولید کارهای کودک و نوجوان رو به بهتر شدن رفته است و به‌تدریج، این موضوع چه برای افرادی که پشت صحنه حضور دارند، چه بازیگران جلوی دوربین، این موضوع جا افتاده که سینمایی تحت عنوان سینمای کودک در کشور وجود دارد. یعنی سینمایی که زمانی در اوج بود و مدتی کنار ماند، دوباره به جریان سینمای ایران بازگشته و امروزه نگاه‌های جدی‌تری به سمت آن معطوف شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اهدای جایزه مواد تبلیغی و بهترین عکس جشنواره کودک در ارتقای کیفیت این آثار چقدر تاثیر دارد، گفت: در این چند سال که عکاسان در سینمای کودک حضوری فعال پیدا کرده‌اند، قضاوت و داوری عکس‌های فیلم کودک در جشنواره، به جدی‌تر گرفته شدن عکس در سینمای کودک کمک زیادی کرده است.

سیاه‌پوش تصریح کرد: قضاوت و داوری در بخش عکس جشنواره کودک نشانه اهمیت دادن به عکاسی در سینمای کودک و نوجوان و یکی از مواردی است که تغییر نگاه‌های پیشین نسبت به سینمای کودک را نشان می‌دهد.

او درباره حضورش در بخش مواد تبلیغی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، توضیح داد: من با دو کار در جشنواره امسال حضور دارم، یکی از کارها با نان «گنجشکک اشی مشی» است که سه اپیزود با نام‌های «بن بست» (مسعود کرامتی)، «نفس» (غلامرضا رمضانی) و «مرا بشنو» (وحید نیکخواه‌آزاد) است. فضاهای هر اپیزود از این کار با اپیزود دیگر متفاوت است اما هر سه از فانتزی دور هستند. از آن سو عکاسی فیلم «تتل و راز صندوقچه» را هم انجام داده‌ام که کاری کاملا فانتزی و کودکانه است.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.