سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکي مشهد؛

خاصيت بالقوه ضد آفتابي زعفران به اثبات رسيد

براساس نتايج آزمايشگاهي توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکي مشهد زعفران خاصيت ضد آفتابي بالقوه دارد.

دکتر شيوا گل محمدزاده دانشيار گروه فارماسيوتيکس دانشگاه علوم پزشکي مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: زعفران در کشورمان به ميزان زياد کشت مي شود و اثرات ضد افسردگي ، ضد تشنج، کاهش دهنده فشار خون و چربي، تقويت سيستم ايمني و اثرات ضد سرطان و آنتي اکسيداني آن به اثبات رسيده است.

وي گفت: از ضد آفتاب ها بايد در تمام فصول سال استفاده کرد، ضد آفتابها اکثرا شيميايي بوده و ممکن است که در اثر مصرف طولاني به داخل خون جذب شوند و تحريک هاي پوستي ايجاد کند.

گل محمدزاده تصريح کرد: با توجه به خواص بسيار زياد گياه زعفران، در دانشگاه علوم پزشکي مشهد روي خاصيت ضد آفتابي ان نيز تحقيق کرديم استفاده از فراورده هاي طبيعي به عنوان ضد آفتاب عوارضي کمتري براي بدن خواهد داشت.

وي ادامه داد: براساس نتايج آزمايشگاهي زعفران يک ضد آفتاب بالقوه است که نياز دارد اين پروژه روي انسان نيز انجام گيرد.

وي اظهار کرد: در اين پروژه يک کرم از زعفران تهيه شده که 4 درصد زعفران داشت که spf آن به روش آزمايشگاهي معادل 8 درصد هموسلات شد (هموسالات استاندارد ضد آفتاب است).

گل محمدزاده عنوان کرد: مشکلي که زعفران دارد رنگ زرد آن است که ممکن است رنگ پوست را زرد کند به همين دليل از جز اسانس زعفران به نام سافرانال استفاده کرديم که اثرات ضد آفتابي آن حتي بيشتر از حوزه زعفران است.

برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.