سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیدعلی طاهری نماینده مجلس مطرح کرد:

پیگیر پیشنهاد استفاده از امکانات دستگاه‌ها برای گروه‌های نمایشی هستیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با قابل توجه دانستن پیشنهاد استفاده از امکانات دستگاه‌ها برای گروه‌های هنری به خصوص نمایش،‌ تصریح کرد: وزیر ارشاد می‌تواند این پیشنهاد را در هیأت دولت پیگیری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدعلی طاهری در گفت‌وگویی  با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی افزود: اگر دغدغه مالی و تسهیلاتی گروه‌های نمایشی به ویژه در شهرستانها، با اختصاص امکاناتی همچون سالن آمفی‌تئاتر ادارات، نهادها و دستگاه‌ها به نفع آنها رفع می‌شود، پیشنهاد خوبی است و باید برای اجرایی شدن آنها فکر کرد. 

این نماینده مجلس افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند در این زمینه پیش قدم شود؛ بدان معنا که وزیر مربوطه با سایر وزرا توافقی داشته باشند تا به دستگاه‌ها و ادارات برای در اختیارگذاشتن تسهیلات و امکانات خود به گروه‌های هنری مجوز داده شود. 

وی چنین کاری را موجب صرفه‌جویی در منابع در کشور دانست و ادامه داد: استفاده بهینه از امکانات بیت‌المال به روشهای مختلف می‌تواند ضمن ایجاد صرفه‌جویی در مسایل مالی و اقتصادی، موجب شکوفایی و فرصت‌آفرینی برای گروه‌های خاص شود که در این مورد، جامعه هنری نیز مورد حمایت غیرمستقیم قرار می‌گیرد. 

طاهری توضیح داد: ممکن است سالن همایشی در یک اداره که سن مناسبی برای اجرای تئاتر دارد، برای آن اداره در طول یک ماه، دو بار فقط استفاده شود و مابقی اوقات خالی بماند،‌ در چنین حالتی باید از این امکانی که نظام جمهوری اسلامی در کشور ایجاد کرده، به نفع سایرین استفاده کرد. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر این ایده و پیشنهاد به صورت طرحی به اطلاع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد، هیأت دولت می‌تواند آن را پیگیری کند. 

یادآور می‌شود بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی با هماهنگی دفتر امور استانها در 32 استان از 29 مرداد آغاز و تا پایان 15 مهر ادامه خواهدداشت./ي2
برچسب ها: طاهری ، نمایش ، کمیسیون ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.