سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

آغاز بارش هاي فصل پاييز در سطح استان اصفهان از اواخر آبان

رييس اداره پيش بيني و هشدار سريع هواشناسي اصفهان گفت: بارش هاي فصل پاييز در سطح استان از اواخر آبان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، نويد حاج بابايي در جمع خبرنگاران افزود: بارش هاي آذر و دي ماه بويژه در مركز و جنوب استان شرايط خوب و بالاتر از حدعادی خواهد داشت اما در جمع بندي، باز هم همچون پنج سال گذشته اين بارش ها جبران كم آبي استان را نخواهد كرد.

وي گفت: در سرشاخه هاي زاينده رود در كوهرنگ همچنان ۱۷۰ ميليمتر كمبود بارش پيش بيني مي شود.

مديركل هواشناسي استان اصفهان نيز در اين جلسه دیروز گفت: برنامه اين اداره كل در سالجاري ارتقاي ۳۰ ايستگاه باران سنجي معمولي به ايستگاه هاي خودكار يا ديتالاگر است.

مهدي صالحي اظهار كرد: ارتقاي ايستگاه هاي سينوپتيك به سينوپتيك خودكار در پنج ايستگاه و نيز ارتقاي ايستگاه هاي اقليم شناسي معمولي به خودكار اقليم شناسي در هفت ايستگاه از ديگر برنامه هاي توسعه اي است .
وي با اشاره به مركز ازن سنجي اصفهان به عنوان تنها مركز ازن سنج در خاورميانه افزود: اكنون اين مركز به همراه گروه هاي پژوهشي مانند شيمي جو، ازن و آلودگي هوا، هواشناسي كشاورزي و مطالعات و تحقيقات اقليمي عمل مي كند.
مديركل هواشناسي استان اصفهان تاكيد كرد: اين مركز اهداف نظارت بر اندازه گيري و پايش وضعيت ازن كلي جو به صورت روزانه، پايش تابش فرابنفش و مطالعه تاثير آن بر انسان و محيط زيست و بررسي تاثير عناصر و پديده هاي هواشناسي بر شاخص كيفيت هوا را دنبال مي كند. /س

برچسب ها: اصفهان ، آغاز ، بارشهای ، فصل ، پاییز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.