سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

تحصیل 10 هزار دانشجو در دانشگاه های خلخال

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی این شهرستان را یکی از شهرهای دانشگاهی کشور دانست و گفت: هم اکنون بالغ بر 10 هزار دانشجو در دانشگاه های خلخال تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه در بازدید از اولین دانشکده فنی و حرفه ای دولتی خلخال اضافه کرد: امروز خلخال به عنوان شهر دانشگاهی کشور شهرت داشته و به مرکز علمی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی و دانشگاهی این شهرستان از دهه 70 آغاز شده بود، تصریح کرد: این شهرستان بدین لحاظ بیش از 10 سال با سایر مناطق جلوتر است، چراکه در مناطق استان شاهد فعالیت دانشگاهی از دهه 80 هستیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس توسعه مراکز و رشته‌های تحصیلی را در اولویت توسعه دانشگاهی در این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: اعتقاد داریم که افزایش رشته‌های فنی و مهندسی بویژه در مقطع کارشناسی ارشد ارتقای سطح علمی منطقه را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین دانشکده فنی و حرفه‌ای دولتی در خلخال و تاکید کرد که این دانشکده برای سال تحصیلی جدید دانشجو پذیرش می کند.

جعفری بنه همچنین از ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی به دانشگاه علوم پزشکی خلخال خبر داد و متذکر شد: ارتقاء این دانشکده به لحاظ رشد و توسعه علمی و ارائه خدمات بیشتر از خواسته های به حق بود که اکنون شاهد تحقق آن هستیم.

وی همچنین به توسعه متوازن اماکن ورزشی در کنار مراکز دانشگاهی در این شهرستان تاکید کرد و با اشاره به جذا 650 میلیون تومان برای اجرای پروژه های ورزشی در این شهرستان عنوان کرد: براساس برنامه توسعه ای زیرساخت های ورزشی مصمم هستیم سالن‌های نیمه‌تمام مناطق روستایی و شهری را تکمیل و به بهره برداری برسانیم./س

برچسب ها: اردبیل ، تحصیل ، دانشگاه ، خلخال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.