سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهدي عباسي در نطق ميان‌دستور؛

پارک‌هاي جنگلي حوزه انتخابيه‌ام براي ساخت مسکن مهر از بين رفته است

عضو کميسيون اجتماعي مجلس گفت: در دولت نهم و دهم امکانات زیادی شامل حوزه انتخابيه‌ام نشد و بودجه مناسبی برای حوزه انتخابیه من اختصاص پیدا نکرد، تنها اتفاقی که در این 8 سال به وقوع پیوست، سفری نصفه و نیمه بود که تاثیری بر منطقه نگذاشت.

به گزارش خبربگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،‌ حمیدرضا مشهدی عباسي نماينده دماوند و فيروزکوه در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه) در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و با اشاره به شروع سال تحصیلی گفت: در دولت نهم و دهم امکانات زیادی شامل منطقه نشد و بودجه مناسبی برای حوزه انتخابیه من اختصاص پیدا نکرد، تنها اتفاقی که در این 8 سال به وقوع پیوست، سفری نصفه و نیمه بود که تاثیری بر منطقه نگذاشت.
 
وي ادامه داد: طی 8 سال گذشته 7 بار فرماندار منطقه تغییر کرد و منطقه هیچگاه ثبات زیادی را شاهد نبود، حتی برخی طرح‌های منطقه از دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی نیمه‌کاره باقی مانده است.
 
مشهدي عباسي تصريح کرد: طرح استراحتگاه‌های کارگری هنوز در منطقه اجرایی نشده و با وجود زمین‌های مرغوب برای ساخت مسکن، مسئولان وقت ترجیح دادند درخت‌های پارک‌های جنگلی را بریده و برای ساخت مسکن مهر اقدام کنند، از طرف دیگر مدت زیادی است که مسکن‌های مهر این منطقه آماده شده ولی تحویل نگردیده است.
 
عضو کميسيون اجتماعي مجلس در ادامه اظهار داشت: از وزیر مربوطه تقاضای رسیدگی دارم و امیدوارم هر چه سریع‌تر مسکن‌های مهر منطقه به اقشار آسیب‌پذیر تحویل داده شود، این روند رسیدگی‌ها ادامه پیدا کند تا زیرساخت‌ها برای تشکیل استان البرز شرقی آماده شده و در نهایت این استان با مرکزیت دماوند ایجاد شود.
 
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس نهم بيان کرد: دو کارخانه سیمان در فیروزکوه دایر شده که هیچ منفعتی برای اهالی شهرستان غیر از آلودگی هوای منطقه نداشته است، چرا که اغلب کارگران آن غیربومی هستند.
 
وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مدت زیادی است که کمربندی دماوند به گیلاوند مشکلاتی برای عبور و مرور خودروها در محور ایجاد کرده که با وجود اختصاص اعتبار برای رفع مشکل، هنوز مسکوت مانده است.
 
مشهدی عباسي در پايان در بيان درخواست خود را از وزرای دولت یازدهم خاطرنشان کرد: هنوز برخی روستاهای منطقه بعد از 34 سال از آب آشامیدنی برخوردار نبوده و در زمستان با مشکل سوخت‌رسانی مواجهند، هنوز در دماوند که خود صادرکننده محصولات باغی است یک بازار میوه و تره‌بار وجود ندارد، پرورش زنبور عسل در این استان در حال نابودی است و برای نجات این صنعت نیاز به ملکه اصلاح‌شده است و در نهایت حوزه استحفاظی منطقه هنوز به درستی تعیین نشده که مصداق این موضوع ثبت کوه دماوند به نام شهرستان آمل است.
 
انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.