سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

تحقق 52 درصدی سهم اشتغال استان اردبیل در سال‌جاری

استاندار اردبیل گفت: در نیمه‌ی نخست سال از سهم اشتغال استان به روایت سامانه‌ی رصد 52 درصد محقق شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد که در جلسه‌ی کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: هم‌اکنون شاهد تحقق 52 درصدی اشتغال هستیم.

وی با بیان این‌که امسال از 34 هزار و 591 مورد تعهد اشتغال در استان، 17هزار و 841 مورد آن محقق شده است، افزود: با توجه به اعلام سامانه‌ی رصد، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمل و نقل و پایانه‌ها، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای، برق، فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاتر از میزان تعهد در نیمه‌ی نخست سال 92 اقدام به ایجاد اشتغال برای متقاضیان کرده‌اند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در بحث مشاغل خانگی، میان دو جلسه 22 درصد میزان تعهد پرداخت شده است که بانک ملی 147 میلیون، ملت 136 میلیون، رفاه 15 میلیون، صادرات 5/87 میلیون، سپه 5 میلیون و پست بانک 30 میلیون تومان پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد : تسهیلات خود اشتغالی در اختیار استان قرار دارد و سه اداره‌ی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیشترین حجم کاری در این خصوص مواجه هستند.

نیکزاد با بیان این‌که در بحث تسهیلات خوداشتغالی از دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعتبار تعهد شده، میان دو جلسه 235.5 میلیون تومان که کمتر از 10 درصد تعهد است پرداخت شده است، افزود: این درصد، میزان خیلی پایینی است و بانک‌های عامل تلاش کنند این میزان را بالا ببرند.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: عموم متقاضیان تسهیلات مربوط به بنگاه‌های زودبازده، تولیدکنندگان و کارخانه‌داران هستند و در این خصوص هر چه میزان پرداخت‌ها زیاد باشد، سبب افزایش سطح اشتغال می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان این‌که هر 15 روز با سه اداره‌ی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران جلسه ویژه‌ای داریم، افزود: اداره‌ی کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) 200 پرونده، بهزیستی 70 پرونده و بنیاد شهید و امور ایثارگران 80 پرونده طی دو هفته‌ی آینده برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کنند و بانک‌ها نیز در صورت عدم پاسخگویی به‌صورت جدی باید در جلسه دو هفته آینده پاسخگو باشند و هیچ عذری نیز پذیرفته نیست.

نیکزاد هم‌چنین از تفاهمنامه میان صندوق مهر امام رضا(ع) و مرکز رشد فناوری استان خبر داد و تصریح کرد: طبق تصویب شورای اشتغال استان، صندوق مهر امام رضا(ع)، مقدمات اعطای تسهیلات به 22 پرونده معرفی شده از سوی مرکز رشد فناوری را انجام دهد./ب

برچسب ها: اردبیل ، تحقق ، اشتغال ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.