سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم رونمايي از كتاب يازده بيان شد؛

ويترين خوب، بهترين راهكار براي ترويج فرهنگ كتابخواني است

ويترين خوب در قالب كتابفروشي‌ها و نمايشگاه‌هاي بزرگ در بهترين نقاط شهر در كنار رستوران‌ها و نمايشگاه‌ ماشين‌هاي شيك و زيبا بهترين راهكار براي ترويج فرهنگ كتابخواني است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مراسم رونمايي كتاب يازده كه امروز در تالار "علامه اميني" كتابخوانه‌ي مركزي دانشگاه تهران برگزار شد "مسعود پورمراديان" مدير عامل انتشارات "معارف" با اشاره به آنكه كشور ما بر پايه‌ي تناسب‌ كمي و كيفي ماديات و معنويات شكل گرفته، گفت: در حال حاضر ما به آن اندازه كه شكم‌خانه ودنيا خانه داريم خانه‌ي تفكر و انديشه نداريم.

وي افزود: ما منكر قرارگيري رستوران‌هاي شيك و زيبا و نمايشگاه‌هاي ماشين و لباس در بهترين نقاط شهر نيستيم اما چه بهتر كه در كنار اين اماكن مادي فروشگاه‌ها و نمايشگاه‌هاي بزرگ كتاب نيز احداث شود تا به تناسب ماديات به معنويات هم برسيم.

در ادامه‌ي مراسم رونمايي از كتاب يازده، "احمد چندابي" نويسنده كتاب يازده با بيان خاطراتي درباره‌ اماكني چون جزيره سهيل و عملياتهاي مختلف شكل گرفته در دوره‌ي جنگ 8 ساله تحميلي گفت: به آن خاطر نام اين كتاب را يازده گذاشتم زيرا عدد يازده عددي مقدس براي من است به آن بهانه كه روز دهم محرم روز شهادت اصحاب امام حسين(ع) و روز يازدهم روز اسارت اسيران است.

به گفته "چندابي" از دلايل ديگر تقدس عدد يازده نزد وي، اسارت وي در تكليف يازده تولد يكي از فرزندانش در يازده بهمن ماه و مواردي ديگر همچون اين موارد است.  

 لازم به ذكر است؛ كه برخلاف مطالب آمده در متني كه براي اطلاع‌رساني اين مراسم منتشر شده بود خبري از حضور مقامات كشوري و لشكري در مراسم رونمايي از كتاب يازده نبود و همچنين اين مراسم يك ساعت زودتر از وقت مقرر به اتمام رسيد./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.