سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

نمونه برداری و آنالیز بستر دریاچه بختگان

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شيراز) از نمونه برداری و آنالیز بستر دریاچه بختگان تا عمق 10 متری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، طهمورث یوسفی گفت: در این راستا طرحی برای نمونه برداری از بستر دریاچه بختگان تا عمق 10 متری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح توسط کارشناسان زمین شناسی در دست بررسی است، افزود: این امر به منظور مشخص شدن رسوبات و ماده معدنی کف دریاچه و همچنین میزان آلودگی زیست محیطی تعریف شده است.

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شيراز) ادامه داد: در این خصوص 300 الی 400 نمونه برداشت شده و برای تحقیقات به آزمایشگاه برده می شود.

یوسفی در خصوص اهداف انجام این تحقیق گفت: نمونه برداری و آنالیز بستر دریاچه بختگان می تواند در حوزه پیشگیری در زمینه آلودگی زیست محیطی موثر باشد.

وی بیان کرد: پس از تکمیل آزمایشات نتیجه های به دست آمده اعلام خواهد شد.

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شيراز) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دریاچه های خشک شده می توانند منشاء تولید ریزگرد باشند، افزود: در این خصوص باید مسئولان امر چاره اندیشی کنند زیرا در درازمدت این موضوع می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

یوسفی ادامه داد: در این راستا ضروری است که مطالعات گسترده ای در خصوص خشک شدن دریاچه ها و معایب آن صورت پذیرد./س

برچسب ها: دریاچه ، بختگان ، بستر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.