سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

آغاز عملیات اصلاحی و احیایی خشکیدگی570 هکتار بلوط

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: عملیات اصلاحی و احیایی خشکیدگی درختان بلوط در سطح 570 هکتار از عرصه‎های استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران مركز لرستان مهرداد بهاروند افزود: پیشگیری و کاهش اثرات بیماری خشکیدگی درختان بلوط استان از برنامه‎های اصلی این اداره کل است.

وی بیان کرد: عملیات آماربرداری در 570 هکتار از عرصه‎های جنگلی خرم شوراب در جهت شناسایی عوامل و میزان خسارت وارده آغاز شده است.

وی تصریح کرد: طی کارشناسی‎های به عمل آمده با رعایت توازن در این منطقه عملیات بهداشتی جهت قطع و خروج درختان خشکیده صورت می‎گیرد و این درختان با کاشت نهال‎های جدید جایگزین می‎شوند.

مهندس بهاروند ادامه داد: این درختان قطع شده غیر قابل برگشت بوده و البته به جای آنها درختانی شاخه‎زاد نیز به طور سریع رشد می‎کند که علائم بیماری را ندارند و کاملاً سالم هستند.

این مقام مسوول با بیان اینکه در جاهایی که صعب‎العبور هستند نمی‎توان اقدام خاصی انجام داد و کاری صورت نگرفته است، اضافه کرد: به جز نهالستان 14 معصوم در پارک شوراب نیز تولید نهال در دست اجراست که نهال مورد نیاز جهت غرس در آنها تولید می‎شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: اعتبار مبارزه با پدیده زوال و خشکیدگی درختان بلوط 7 میلیارد ریال بوده که در طی سفر ریاست سازمان جنگل‎ها به این اداره کل اختصاص یافته است./س



برچسب ها: آغاز ، عملیات ، خشکیدگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.