سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

شش در صد افزايش آمار ورود گردشگر به كردستان

معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان با اشاره به حضور بيش از شش ميليون گردشگر در تابستان امسال در استان گفت: ورود اين ميزان گردشگر در تابستان امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزايش نشان مي دهد.

 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج،  وطن دوست  تعداد مسافران مقيم در استان كردستان را بيش از يك ميليون نفر اعلام كرد و گفت: بيشترين اين مسافران در طول شهريور ماه در استان اقامت داشته اند.
به گفته وي تعداد ورودي گردشگران به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد و گردشگران مقيم هم ۱۴ درصد افزايش داشته است.
وي افزود: استان كردستان به دليل مرزي بودن با كشور عراق و داراي جاذبه هاي گردشگري و طبيعي، هرساله پذيراي تعداد كثيري مهمان و گردشگر از اقصي نقاط كشور است و اميد مي رود با تدابير لازم و ارايه خدمات هرچه بهتر، اين آمار در سطح استان كردستان رشد روز افزون داشته باشد. معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان در ادامه از آماده سازي ۲۶ هتل با ظرفيت روزانه سه هزار نفر توسط ستاد دايم تسهيلات سفرهاي استان در طول تعطيلات تابستان و نوروز امسال در استان خبر داد و گفت: همچنين ۲۴ مهمان پذير با ظرفيت هزار نفر و ۱۰۰ خانه استيجاري با ظرفيت هزار نفر نيز آماده سازي شد.
وي راه اندازي ۱۲ پايگاه اطلاع رساني در مبادي ورودي شهرها و موزه هاي استان را از ديگر برنامه هاي اين ستاد عنوان كرد و گفت: ۲۰ هزار نقشه راهنماي گردشگري استان و ۱۰هزار نقشه راهنماي شهرستان ها و ۲۰ مورد بنر و پلاكارد خير مقدم در سطح استان چاپ و توزيع شد./ب
برچسب ها: جاذبه ، نوروز ، ظرفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.