سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با محمود عباس ؛

اوباما : دستیابی به صلح اسرائیل و فلسطین سخت است

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا سه شنبه در ديدار محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني در نيويورک اعلام کرد هيچ توهمي درباره سختي دستيابي به صلح بين رژيم صهيونيستي و فلسطينيها ندارد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اوباما چند هفته پس  ازسرگيري مذاکرات مستقيم بين دو طرف زير نظر وزارت امور خارجه آمريکا گفت : ما ديديدم فلسطينيها مدتهاي طولاني درباره مسائل بسيار سخت در روند صلح گفتگو مي کنند. وي اذعان کرد : هيچ يک از ما کمترين ترديدي ندارد که اين مسئله آسان نخواهد بود.
 اوباما که دوشنبه آينده در کاخ سفيد با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل گفتگو خواهد کرد افزود : اين مذاکرات عباس و نتانياهو را در معرض خطرهاي سياسي بزرگي قرار داده است.
ديدار اوباما و عباس در حاشيه نشستهاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک پشت درهاي بسته انجام شد.  اوباما موضع آمريکا را تکرار کرد و افزود : دو کشور در کنار هم و در صلح و امنيت زندگي کنند.
وي اضافه کرد : مرزهاي اسرائيل و فلسطين بايد بر اساس خط مرزي 1967 با تبادل برخي از سرزمينها از طريق توافق مشترک با فراهم شدن شرايط امنيتي محکم باشد که اسرائيل بتواند به دفاع از خود بر ضد تهديدات ادامه دهد.
عباس نيز تاکيد کرد : توهم اين را ندارم که دستيابي به اين صلح آسان و ساده خواهد بود بلکه بايد بر سختيهاي زيادي غلبه کنيم. 
وي اضافه کرد : ما مي دانيم که صلح خاورميانه نه تنها براي فلسطينيها و اسرائيليها بلکه براي منطقه و کل جهان مهم است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.