سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ با وجود کسب رتبه 32 مسابقات جهانی؛

علیزاده همچنان برترین فرنگی کار 74 کیلوگرم ایران است

کشتی گیر مطرح استان قم با وجود عدم توفیق در کسب مدال از رقابت‌های جهانی همچنان بهترین فرنگی کار ایران در وزن 74 کیلوگرم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، این کشتی‌گیر مطرح هادی علیزاده پورنیا است که بعد از کسب 9 مدال از رقابت‌های آسیایی، بین‌المللی، جام جهانی و دانشجویان جهان در دو سال اخیر نتوانست به نخستین مدال خود از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان دست یابد.

هادی علیزاده پورنیا در سال 2012 توانست در میادین مهمی از جمله جام جهانی، دانشجویان جهان، قهرمانی آسیا و رقابت‌های بین المللی جام آزوماش در اوکراین، جام یادگار امام و همچنین جام ریاست جمهوری قزاقستان به شش مدال ارزشمند طلا، نقره و برنز نائل شود.

این چهره ارزنده کشتی استان قم در سال جاری میلادی نیز توانست در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، جام جهانی کشتی فرنگی و پیکارهای قهرمانی دانشجویان جهان به ترتیب در شهرهای دهلی نو، تهران و کازان روسیه به سه مدال نقره دست پیدا کند.

علیزاده پورنیا با انجام تمرینات مستمر و نشان دادن نبوغ و استعداد خود در تمرینات آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان توانست خود را به عنوان آماده‌ترین 74 کیلوی کشتی فرنگی ایران در ترکیب اصلی تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی مجارستان جای بدهد.

این در شرایطی است که رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال 2013 به میزبانی شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در رده بندی انفرادی اوزان هفتگانه این مسابقات، هادی علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم رتبه‌ای دور از انتظار را کسب کرد.

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که روزهای بیست و نهم تا سی و یکم شهریورماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد تیم ملی کشورمان صاحب دو مدال خوشرنگ طلا شد و این مدال‌ها را طالب نعمت پور و امیر علی اکبری در اوزان 84 و 120 کیلوگرم به دست آوردند.

در پایان پیکارهای وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال 2013 کیم هیون وو از کره جنوبی در جایگاه نخست ایستاد، رومن ولاسوف از روسیه نایب قهرمان این وزن لقب گرفت، آرسن جلفلکیان از ارمنستان و امره کاس از ترکیه صاحب مقام سوم مشترک شدند و هادی علیزاده پورنیا رتبه سی و دوم را کسب کرد./س

برچسب ها: قم ، عیزاده ، پورنیا ، کشتی ، برتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.