سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار رييس صندوق بين المللي پول با حسن روحانی

رییس صندوق بین المللی پول در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، دکتر حسن روحانی، در این دیدار با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و بازنگری و حل و فصل مشکلات مرحله اول اجرای این طرح در دولت جدید، بر برنامه ریزی و زمینه سازی برای اجرای مرحله دوم آن تاکید کرد و گفت: هدف دولت تدبیر و امید این است که نخست تورم را مهار و بازار ارز را با ثبات و بهبودی در کسب و کار ایجاد کند و سپس به اجرای مرحله دوم این طرح بپردازد.

دکتر روحانی همچنین از نقش فعلی رییس صندوق بین المللی پول در مدیریت بحران جهانی تقدیر کرد.

کریستین لاگارد هم در این دیدار با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در بنیان گذاری صندوق بین‌المللی پول، ضرورت حل مشکلات اقتصادی در خاورمیانه و نیز خطرات جنگ در منطقه و آثار آن در شرایط اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

رییس صندوق بین‌المللی پول با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در ایران بر آمادگی این صندوق برای همکاری با جمهوری اسلامی در زمینه‌های مهار تورم و سیاست‌های مالی و ثبات اقتصادی و توسعه زیرساختها تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی ایران در موضوع مهاجران افغان و لزوم مسئولیت پذیری صندوق بین‌المللی پول برای حل مسائل منطقه‌‌ای، بزرگی و تمدن ملت ایران را مورد تمجید قرار داد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.