سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی باک: استفاده از مربیان درجه یک باید اجباری شود/ قهرمانان که نباید دنبال باشگاه ها باشند!

قهرمان سابق تکواندوی جهان گفت: استفاده از مربیان طراز اول در تیم های لیگی باید از سوی فدراسیون تکواندو اجباری شود.

مهدی بی باک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد: تا حدی مربیگری در تیم های باشگاهی لیگ تکواندوی ایران براساس شایستگی ها نیست. البته این در مورد همه تیم ها و مربیان صدق نمی کند.

وی افزود: مربیگری در برخی تیم های لیگی به صورت رابطه ای شده و مربیان کار بلد تکواندوی ایران دور از میادین هستند، در صورتیکه هم اکنون اکثر مربیان شاغل در تیم ها بار فنی بالایی ندارند.

تکواندوکار سابق تیم ملی تصریح کرد: حضور مربیان بی تجربه که از توانایی فنی پایینی برخورداند باعث کاهش سطح فنی مسابقات لیگ هم شده است.

بی باک با اشاره به لزوم قانونمند شدن مربیگری در مسابقات داخلی تکواندوی ایران گفت: چه خوب است با اجرای قانونی در این مورد بتوانیم از تجربه قهرمانانی که دور از گود قرار گرفته اند استفاده کنیم.

وی افزود: فدراسیون تکواندو می تواند از تکواندوکاران سابق و مربیان موفق که حالا تیمی ندارند برای پیشرفت تکواندوی کشور استفاده کنند. آنهایی که سال های قبل برای تیم ملی افتخار آفرینی کرده اند باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: به نظر من مسئولان می توانند استفاده از مربیان درجه یک را در تیم های باشگاهی اجباری کنند زیرا دور از شان این افراد و قهرمانان است که بدنبال تیم ها برای مربیگری باشند.

بی باک با بیان اینکه باید از همه سرمایه های تکواندوی ایران بهره مند شد، گفت: این نیروها می توانند سطح فنی تکواندوی ایران را ارتقا دهند چون استفاده از باتجربه ها همیشه به سود جوانان بوده است./مح
برچسب ها: تکواندو ، بیباک ، مربی ، لیگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.