سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام "ظریف" به مناسبت آیین بزرگداشت "نلسون ماندلا":

درخشش آرمان ماندلا بارقه‌هاي اميد را به جان خسته آزادي‌خواهان تاباند

وزير امور خارجه کشورمان گفت: درخشش آرمان رئيس‌جمهوري سابق آفريقاي جنوبي و قهرمان مبارزه با آپارتايد، بارقه‌هاي اميد را همواره به جان خسته همه آزادي‌خواهان زير ستم در سراسر جهان مي‌تاباند.

 به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظريف اين مطلب را در پيامي به آيين بزرگداشت «نلسون ماندلا» در تهران بيان كرد.

در پيام وزیر امور خارجه آمده است:

درخشش آرمان ماندلا، فروغ راه پيروزمندان او و همت نيك‌انديشان جهان، همچنين بارقه اميدي به ويژه در جان فلسطينيان سرافراز است كه خود قرباني شكل ديگري از آپارتايد بوده و هستند.
 
در ادامه پيام وزير امور خارجه تصريح شده است: درخشش اين آرمان، توان مقاومت و مبارزه به فلسطينيان مي‌بخشد و حاكم شدن محتوم بر سرنوشت خويش را به آنها نويد می‌دهد.
 
«حسين اميرعبداللهيان» معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه در اين مراسم كه به ابتكار سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در فرهنگ‌سراي ارسباران برگزار شد، گفت: رهبران زيادي آمدند و رفتند و بعضي ها با رفتنشان، نامشان هم رفت، اما عده اي براي هميشه در تاريخ مي مانند.
 
اميرعبداللهيان ادامه داد: ماندلا يكي از چهره‌هاي ماندگاري است كه تاريخ بشري به نام وي افتخار مي‌كند.
 
معاون وزير امور خارجه با بيان اينكه راز ماندگاري ماندلا را بايد در عملكرد او جستجو كرد، افزود: ماندلا وقتي پيروز شد، درصدد انتقام برنيامد و از همه كساني كه به او بد كرده بودند با بزرگواري گذشت و در راه كشور كثرت‌گرايي پيشه كرد و زماني كه در اوج قدرت بود داوطلبانه از قدرت خداحافظي كرد.

در اين مراسم هماهنگ‌كننده سازمان ملل متحد، سفير آفريقايي جنوبي در تهران، رئيس مركز اسلامي ژوهانسبورك و رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز در سخنراني‌هاي جداگانه‌‌اي به ويژگي‌هاي شخصيتي ماندلا به عنوان قهرمان مبارزه با آپارتايد و فعال عرصه صلح جهاني پرداختند.

در پايان مراسم بزرگداشت«نلسون ماندلا» در تهران از نسخه فارسي كتاب «گفته‌هاي نلسون ماندلا» رونمايي شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، پیام ، ماندلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.