سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميرسرتيپ حيدري درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عمليات "ثامن الائمه" نخستین لبیک ارتش به فرمان حضرت امام(ره) بود که صدام را تا پايان جنگ فلج کرد

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: شعار "ارتشي و سپاهي يك لشکر الهي" در تمام طول جنگ توسط نيروهاي ارتش و سپاه در جبهه‌های حق علیه باطل طنين‌انداز بود و سپاهي‌ها و ارتشي‌ها به عنوان سربازان اسلام و ولايت فقيه در جهت اعتلاي كلمه الله مجاهدت مي‌كردند.

"اميرسرتيپ كيومرث حيدري" جانشين فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با خبرنگار ويژه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس‌ با اشاره به دلايل تجاوز رژيم بعثي صدام به ايران اسلامي گفت: از مهم‌ترين دلايل تجاوز رژيم بعثي صدام به ايران اسلامي، نوكري و خوش خدمتي به استكبار جهاني بود.

وي ادامه داد: جهت‌گيري انقلاب اسلامي و اصل مترقي ولايت فقيه و همچنين شعار حضرت امام(ره) مبني بر نه شرقي و نه غربي، دنياي استكبار را براي متوقف كردن مسير نظام جمهوري اسلامي به تكاپو انداخت.

جانشين فرماندهي نيروي زميني ارتش افزود: در اوان پيروزي انقلاب اسلامي و پيش از شروع جنگ تحميلي، نظام جمهوري اسلامي از جانب دنياي استكبار با مشكلات و مخاطراتي مواجه شد كه هركدام از آن‌ها مي‌توانست يك نظام نوپا را از پاي درآورد.

وي ادامه داد: غائله‌هايي كه در استان‌هاي مرزي مانند كردستان و خوزستان و همچنين در نواحي شمالي كشور برپا شده بود، جز نسخته‌هايي بود كه استكبار جهاني براي منحرف كردن حركت شتابان انقلاب اسلامي تجويز مي‌كرد.

اميرسرتيپ حيدري با اشاره به ديكته استكبار جهاني به صدام مزدور براي تهاجم به ايران اسلامي اظهار داشت: يكي از نسخه‌هاي استكبار جهاني براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي، به راه انداختن جنگ عليه ايران توسط صدام با زمينه‌ها و بهانه‌هاي واهي بود.

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به قراردادهاي 1933 و 1975 الجزاير كه به موجب آن‌ها، مسئله اختلافات مرزي ميان ايران و عراق فيصله يافته بود، خاطرنشان كرد: رژيم بعثي عراق با نسخه تجويز شده از سوي دنياي استكبار، به نبش قبر گذشته پرداخت و با بهانه اختلافات مرزي، جنگ نابرابري را بر ملت ايران تحميل كرد.

اميرسرتيپ حيدري با اشاره به حمايت تمام و كمال جبهه استبكار از تجاوزگري صدام، بيان داشت: استكبار جهاني به اين نتيجه رسیده بود كه اگر از تهاجم صدام عليه ايران حمايت نكند، انقلاب اسلامي ملت ايران، تكوين پيدا مي‌كند.

وي ادامه داد: دنياي غرب در طول جنگ ايران و عراق، انواع و اقسام تسليحات مخرب نظامي و شيميايي را در اختيار رژيم بعثي صدام قرار داد؛ و ديدارهاي مكرر "رامسفلد" با صدام، براين ادعا، صحه مي‌گذارد.

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به تجديد سازمان پي در پي ارتش بعثي عراق در طول جنگ تحميلي گفت: پس از هر عمليات كه سپاهيان اسلام، طومار لشگرهاي مهاجم بعثي را در هم مي‌پيچيدند، در مدت كوتاهي آن لشگرها با تجهيزاتي نوتر وارد عرصه نبرد مي‌شدند، كه اين امر گواهي بر حمايت تمام و كمال جبهه استكبار از رژيم صدام است.

اميرسرتيپ حيدري خاطر نشان كرد: دنياي استكبار به سركردگي آمريكا، تنها به تجهيز و حمايت از نيروهاي بعثي بسنده نكرد و در برخي از مقاطع به طور مستقيم وارد كارزار شد.

وي ادامه داد: حمله به هواپیمای مسافربری ایران برفراز آب‌های خلیج‌فارس و همچنین حمایت از جنگ نفت‌کش‌ها از نمونه‌های بارز و مبرهن دخالت مستقیم آمریکا در جریان جنگ تحمیلی بود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس، مواضع و سخنان حضرت امام خمینی(ره)، امت را در ادامه جنگ مصمم‌تر می‌کرد، خاطر نشان کرد: ملت ایران در قالب امت واحده از آنجا که وجود امام خمینی(ره) را درک کرده بود، لذا برای رسیدن به هدف نهایی که به فرموده امام(ره) رفع فتنه در عالم بود، هر لحظه با اراده‌تر و مصمم‌تر می‌شد.

امیرسرتیپ حیدری با اشاره به وحدت میان ارتش و سپاه در طول 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: شعار "ارتشی و سپاهی یک لشگر الهی" در تمام طول جنگ در میان نیروهای ارتش و سپاه طنین‌انداز بود و هم‌سپاهی‌ها و هم‌ارتشی‌ها به عنوان سربازان اسلام و ولایت فقیه در جهت اعتلای کلمه الله مجاهدت می‌کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش بی بدیل ارتش در نخستین سال جنگ، گفت: عدم تحقق شعارها و وعده‌های صدام مبنی بر تسخیر یک ماهه تهران، ناشی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین سال جنگ تحمیلی است.

امیرسرتیپ حیدری با اشاره به تاکتیک‌های ارتش در مواقع تهاجم نابهنگام دشمن اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای مقابله با تهاجم‌های نابهنگام دشمنان، یگان‌های آماده‌ای را برای انجام عملیات تاخیری در مرزها مستقر کرده است؛ که همین تاکتیک عملیات تاخیری در نخستین سال جنگ تحمیلی، رژیم بعثی عراق را غافلگیر کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به عقبه ضعیف نیروهای مسلح در نخستین سال جنگ تحمیلی، بیان داشت: کارشکنی‌ها و سوءتدبیرهای "بنی صدر" در مقام فرماندهی کل قوا در نخستین سال جنگ تحمیلی، موجبات ضعف در پشتیبانی رزمندگان اسلام را فراهم آورده بود.

امیرسرتیپ حیدری، "عملیات ثامن‌الائمه" را اوج اقتدار ارتش جمهوری اسلامی در طول جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: عملیات ثامن‌الائمه که به رفع حصر آبادان منجر شد، به عنوان نخستین لبیک ارتش به فرمان امام خمینی(ره)، باعث به لاک دفاعی فرو رفتن ارتش متخاصم صدام شد و متعاقب این عملیات، عملیات دیگری همچون طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس طراحی شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بزرگ‌ترین تجربه و دستاورد ارتش از دوران دفاع مقدس را درک محضر ولایت دانست و افزود: اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری به عنوان جانشین برحق امام زمان(عج) برای ارتشی‌ها به منزله جهاد در راه خدا است.

وی ادامه داد: دومین دستاورد ارتش جمهوری اسلامی ایران از دوران دفاع مقدس، روی پای خود ایستادن از جهات مختلف تکنولوژیکی و انسانی است.

امیرسرتیپ حیدری خاطر نشان کرد: امروز در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گستره تسلیحات و فناوری با هدایت‌های پیامبر گونه مقام معظم رهبری، نهادینه شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به آمادگی صد در صدی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ماجراجویی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دشمنان خاطر نشان کرد: استدلال علمی ما برای اثبات ادعای آمادگی صد درصدی در برابر حملات بیگانگان، بومی‌سازی و نهادینه شدن تجهیزات نظامی در بدنه نیروهای مسلح و عدم وابستگی به بیگانگان در زمینه تسلیحات نظامی است.

امیرسرتیپ حیدری با تشریح تاکتیک استمرار عملیاتی، اظهار داشت: استمرار عملیاتی یعنی توانمندی تولید آنچه که در دفاع به کار نیروهای مسلح می‌آید.

وی در پایان هر لحظه از دوران دفاع مقدس را یک خاطره دانست و خاطر نشان کرد: یاد نام و خاطره شهدای عزیز که پرچم استقلال کشور را جوانمردانه روی دوش گرفتند و در مرتفع‌ترین قله کشور به اهتزاز درآوردند، بهترین خاطره از دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شعار ، ارتش ، حیدری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.