سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهار پر بار شبكه 4 در دل پائيز طبيعت

مدير شبكه چهار سيما از آماده شدن چهار برنامه جديد علمي همزمان با آغاز فصل پاييز در اين شبكه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ تقي رستم وندي  در تشريح ويژه برنامه هاي پاييزي اين شبكه گفت: همزمان با آغاز سال جديد تحصيلي مدارس و دانشگاه‌ها  برنامه‌هاي پاييزي شبكه نيز با رويكرد علمي در سه بخش صبحگاهي، عصرگاهي و شامگاهي پخش مي شود .

وي گفت : شبكه 4 امسال در اول مهر با ويژه‌برنامه‌اي زنده «1.618 يا نقطه طلايي» به استقبال آغاز سال تحصيلي جديد رفت و ادامه اين برنامه به تهيه كنندگي فواد صفاريان پور از هفته اينده به صورت زنده سه شب در هفته (شنبه،يكشنبه، دوشنبه) ساعت 21:15 پخش مي شود .

وي ترويج تفكر علمي ، انتقال تجربه ها ، نشر اخبار يافته هاي جديد و اطلاع رساني را  از جمله اهداف اين برنامه بيان كرد  .

رستم وندي درباه علت نام گذاري برنامه به  1.618 گفت: اين عدد درواقع نسبت طلايي  و يكي از زيبايي هاي دنياي رياضي است كه آن را در جاي جاي طبيعت مي توان مشاهده كرد؛ از نسبت طول اندام هاي انسان گرفته تا چشم نواز ترين اثار معماري، كه مخاطبان در طول تماشاي برنامه به اين مفهوم دست خواهند يافت .

مدير شبكه چهار سيما در  ادامه از پخش سري جديد برنامه صبحگاهي "طلوع "خبر داد و گفت: اين برنامه صبحگاهي از اول آبان با مشاركت مراكز و نهادهاي علمي و فرهنگي كشور با تغييراتي در دكور، اجرا و تيم برنامه ساز روي آنتن خواهد رفت .هدف اين برنامه مانند گذشته تشريح موضوعات علمي به زبان ساده است .

 دكتر رستم وندي  افزود در بخش عصرگاهي براي روزهاي پاييزي( از شنبه تا پنج شنبه )، برنامه «توان 4» با موضوع علم و اقتصاد براي پخش اماده شده است . اين برنامه در مدت زمان 60 دقيقه  با حضور دانشجويان و استادان ، موضوع تبديل علم و تحقيقات دانشجويي به ثروت را بررسي خواهد كرد .

برنامه "جعبه" يكي ديگر از برنامه هاي جديد علمي است كه همزمان با روزهاي پاييزي به شبكه چهار مي آيد .مدير شبكه چهار در باره اين برنامه كه با مدت زمان چهل دقيقه با موضوع IT بعد از اخبار علمي و فرهنگي ساعت 18 به روي آنتن خواهد رفت گفت: اين برنامه قصد دارد به كمك شركت هاي فعال در حوزه زيرساخت هاي مجازي و خدمات فن آوري ارتباطات ،فعاليت هاي اقتصادي كشور را تحليل و بررسي كند.

مدير شبكه چهار در ادامه گفت: روزهاي جمعه مخاطبان فرهيخته شبكه چهار شاهد اجراي يك جنگ دانشگاهي خواهند بود كه در اين برنامه دوربين شبكه چهار هر هفته با حضور در يك دانشگاه با مسئولان ، استادان و دانشجويان آن دانشگاه گفتگو مي كند.در اين بين دانشجويان فرصت مي يابند از شرايط دانشگاه و ميزان رضايت مندي از بخش هاي مختلف آن مركز علمي سخن بگويند .

رستم وندي «فصل ششم» و «پاتوق» را از جمله برنامه هاي شاخص پاييزي شبكه عنوان كرد و افزود: برنامه «فصل ششم» در صحن علني مجلس اجرا مي شود و با حضور چهار نماينده موافق و مخالف مهمترين مسائل مرتبط با قوه مقننه، طرحها و لوايح به بحث گذاشته مي شود.

به گفته وي يك حركت جديد و بزرگ ديگر شبكه چهار در مهر ماه امسال برنامه «پاتوق» است كه هر شب به مدت نيم ساعت از اول آبان پخش آن آغاز مي شود. در اين برنامه با حضور بازيگران مطرح تئاتر و سينما بخش هايي از نمايش نامه هاي مطرح خارجي و داخلي خوانده مي شود.طراحي دكور و صحنه  و استفاده از تصاوير روي پرده براي انتقال هر چه بهتر مفهوم نمايش از ويژگي هاي اين برنامه است.

برنامه «انديشه سازان» نيز يكي ديگر از برنامه هاي جديد شبكه چهار به شمار مي آيد . در اين برنامه هفتگي ، به شكل تخصصي  آراء و انديشه هاي يكي از فيلسوفان و نظريه پردازان همچون ملاصدرا، ابن خلدون، فارابي، هگل و نيچه با حضور چهار نفر از پژوهشگران مطرح و تاثير آن بر جامعه ايراني بيان مي شود .

دكتر رستم وندي همچنين افزود : ما در فصل پاييز آخرين رويدادهاي حوزه كتاب و كتابخواني را در قالب برنامه «كتابنامه» مطرح مي كنيم. اين برنامه از هفته آينده هرشب ساعت 22:15 در مدت زمان 10 دقيقه پخش مي شود.

مدير شبكه چهار سيما در پايان مسابقه«4321 »را يكي از برنامه هاي پرطرفدار تابستاني شبكه عنوان كرد و افزود: خوشبختانه اين برنامه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و پخش اين برنامه از هفته آينده به صورت دو شب در روزهاي پاياني هفته ادامه مي يابد و در صورت مشاركت مالي سري جديد آن توليد مي شود.

وي گفت : از اول دي ماه نيز كنداكتور شبكه 4 يك مسابقه علمي پخش مي كند . اين مسابقه علمي تحت عنوان «بعد چهارم» به صورت تلفني و زنده اجرا مي شود كه محور سوالات ،پيشرفت هاي علمي كشور است ./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.