سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمیان: مبارزه با دوپینگ مسئله ای فراملی است

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره برنامه های کمیته پزشکی در خصوص مسابقات لیگ دسته اول فوتبال به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، هاشمیان در این باره گفت: با توجه به شروع مسابقات لیگ دسته اول فوتبال و همچنین با توجه به رویکرد حرفه ای شدن این باشگاهها و ضرورت توجه به ابعاد مختلف بخش پزشکی ورزشی در این مسابقات با همکاری و پیگیری مجدانه مسئولین لیگ مربوطه، خوشبختانه قوانین و ضوابط در حال اجرا است. از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد، موضوع الزامی بودن عقد قرارداد با یک پزشک و یک فیزیوتراپیست تمام وقت برای حضور در کنار تیم است. بسیاری از باشگاهها تا امروز اقدام به معرفی و اخذ مجوز پزشک و فیزیوتراپیست از کمیته پزشکی کرده اند و تعداد محدودی از باشگاهها تا به امروز هنوز مراجعه نکردند که طبق اعلام مسئولین باشگاهای لیگ دسته اول از ثبت قرارداد سرپرست و صدور کارت برای حضور در مسابقه این باشگاهها ممانعت به عمل خواهد آمد و تا زمانی که قرارداد پزشک و فیزیوتراپیست به ثبت نرسد همچنان این ممنوعیت باقی خواهد ماند.

وی در ادامه گفت: دستورالعمل هایی را در خصوص ضرورت به همراه داشتن کیف پزشکی استاندارد و تجهیزات اورژانسی مورد نیاز در کنار تیم ابلاغ کرده ایم که در کلیه زمان های تمرین و مسابقات الزامی اعلام شده است و کادر پزشکی و سرپرستی تیم ها موظفند که این دستورالعمل ها را رعایت کنند. این اقدامات براساس سیاست ها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی فیفا و ای اف سی در جهت حفظ سلامت و جان بازیکنان و کادر فنی ابلاغ شده است.
رئیس کمیته پزشکی افزود: برای کادر پزشکی معرفی شده از سوی این تیم ها برنامه های آموزشی و آزمون سطح بندی پیش بینی شده که از مهرماه با برگزاری آزمون آغاز خواهیم کرد و در طول فصل با دوره های آموزشی ادامه خواهد یافت.

هاشمیان در خصوص موضوع کنترل دوپینگ در لیگ دسته اول گفت:  با توجه به ضرورت رفتار حرفه ای بازیکنان و عوامل فنی، در این خصوص آموزش های چهره به چهره در سطح باشگاهها آغاز شده و مشابه لیگ برتر فوتبال، مدرسین کمیته پزشکی در باشگاههای متقاضی حضور یافته و نسبت به آموزش بازیکنان و کادر فنی در خصوص مبنای مبارزه با دوپینگ آموزش های لازم را ارائه کرده اند.  همچنین مامورین کنترل دوپینگ آموزش های لازم را در تعطیلی فصل انجام داده اند و با تجهیزات کامل آماده حضور گسترده در مسابقات و انجام نمونه گیری هستند.

وی در ادامه گفت: موکدا اعلام می کنم که موضوع مبارزه با دوپینگ مسئله ای فراملی است و رسیدگی به تخلفات دوپینگ مبنی بر آیین نامه های ملی و فیفا انجام می شود که هیچ گونه اغماضی در آن امکان پذیر نیست و لذا هشدار می دهم که آگاهی کامل از قوانین مبارزه با دوپینگ و رعایت کلیه قوانین ذکر شده می تواند در پیشگیری از مثبت شدن نمونه ها و یا هر گونه تخلف دیگر بیش از بروز وقایع ناگوار محرومیت موثر باشد و موجب از دست دادن سرمایه های فوتبال و ضرر و زیان باشگاهها و بازیکنان نشود. خواهشمندم همه عوامل لازم در لیگ دسته اول به خصوص با توجه به کم تجربه بودن بازیکنان خود در این خصوص حساسیت ویژه و بالایی را اعمال کنند. کمیته پزشکی نیز آماده هرگونه کمک و مساعدت برای پیشگیری از بروز تخلفات دوپینگ است. اما بدیهی است پس از بروز تخلف کوچکترین اغماضی با متخلفین صورت نخواهد گرفت.

رئیس کمیته پزشکی در پایان گفت: لازم می دانم از همین جا ضمن تشکر از همکارانم در کمیته مسابقات و سازمان لیگ که با تلاش و همت این عزیزان استانداردهای الزامی در حال تحقق است از همکاری و مشارکت باشگاهها نیز تشکر می کنم.

گفتنی است، در حال حاضر مدرسین کمیته پزشکی در حال آموزش به کادر فنی تیم نیروی زمینی ارتش در محل باشگاه هستند./زر
برچسب ها: هاشمیان ، فوتبال ، دوپینگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.