سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر؛

سلاح علم و فن آوری کلید موفقیت در دنیا

تلاش در عرصه های علم و فن آوری همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ما نیز به عنوان یکی مراکز مهم علمی ایران در این راستا تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا رهایی رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر
 در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اگر بخواهیم در دنیا محکم صحبت کنیم باید مجهز به سلاح علم و فن آوری باشیم. این بزرگترین ابزاری است که همه ی کشورهای جهان در راستای ان تلاش می کنند و توجه به این رسالت مهم همواره مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
 
وی افزود: در سال 57 که بسیج تاسیس شد وظایف دیگری مطرح بود اما امروز وضع فرق کرده و استکبار جهانی از طرق دیگری بر جمهوری اسلامی ایران اعمال فشار می کند و برای از پای در آوردن ما تحریم های ظالمانه ی همه جانبه ای را اعمال می کنند حتی درد مسائل انسانی مثل تحریم دارو که یک مساله انسانی است و مورد نیاز بیماران است.
 
*تلاش استکبار جهانی برای پر رنگ نشان دادن کمبودها  
 
وی بیان کرد: همه ی این تلاش ها برای تسلیم مردم و تضعیف روحیه ی مردمی است که بیش از 32 سال در مقابل هم این فشارها ایستادگی کرده اند آنان تلاش دارند تا کمبودها را پررنگ تر کنند و تنها راه نجات ملت ایران از این مشکلات را نزدیک شدن به خودشان تبلیغ می کنند.
 
وی افزود: وظیفه اقشار مردم خصوصا بسیجیان عزیز حفظ آمارهایی است که از گذشته تا به امروز هزاران نفر جان را برای آنها فدا کرده اند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و اتفاقات منطقه را با دقت ببینیم به صحبت ها و سخنرانی هایی که می شود دقت کنیم و سعی کنیم اهداف پشت آنها را نیز ببینیم و سطح هوشیاری و آگاهی خود را بالا ببریم.
 
رهایی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه ی خانواده ی امیر کبیر در کنار هم بتوانند این رسالت بزرگ را به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی ایران انجام دهند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علم ، فن آوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.