سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار/

نبودروحيه مشاركت پذيري در شركت هاي "بازار سرمايه"

95 درصد شرکت‌هایی که مشکل تأمین مالی دارند، روحیه مشارکت‌پذیری ندارند و میزان مشارکت‌پذیری آنان از 10 درصد کمتر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،علی حسینی معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران در پانزدهمين نشست فعالان بازار سرمايه با محوريت راهکارهاي توسعه تامين مالي بازار سرمايه  گفت:براساس امار هاي صورت گرفته در سال هاي91،90، 89و همچنين 6 ماه نخست سال 92 درصد افزايش سرمايه ي ما خوب بوده است .

وي اضافه كرد:سازمان بورس در زمینه تأمین مالی به مقررات‌زدایی و تسهیل روند آن حرکت می‌کند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود:تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه با اشاره به اینکه تقسیم سود بیش از 80 درصدی، تأمین مالی شرکت‌ها را با چالش مواجه کرده است.

حسینی ادامه داد: سازمان بورس در حوزه انتشار اوراق مشارکت با بانک مرکزی سال گذشته وارد مذاکره شد اما به دلیل عدم استقبال آنان، به نتیجه نرسیداما اخیراً سازمان بورس با بانک مرکزی در خصوص تأمین مالی شرکت‌ها جلساتی برگزار کرده است.

وي ادامه داد:سازوکار انتشار اسناد خزانه اسلامی در جلسه‌ای با وزارت اقتصاد مطرح و درباره سازوکارهای آن مطالبی ارائه شده است و در این خصوص بازار سرمایه آمادگی کامل دارد.

وی ادامه داد: بنگاه‌ها و صنایع نیز از طریق تأمین مالی نسبت به افزایش تولید و اشتغال اقدام می‌کنند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: 95 درصد شرکت‌هایی که مشکل تأمین مالی دارند، روحیه مشارکت‌پذیری ندارند و میزان مشارکت‌پذیری آنان از 10 درصد کمتر است و بايد  مشارکت شرکت‌ها از 5 و 10 درصد باید به 15 تا 20 درصد برسد.

وی افزود: حتی پارس جنوبی و پروژه‌های توسعه بنگاه‌ها می‌توانند از طریق بازار سرمایه تأمین مالی کنند و پیش‌شرط آن شرکت دادن مردم در سود و زیان پروژه‌ها است.

حسيني در خصوص اموزش مديران شركت ها تصريح كرد:بايد به مديريت حرفه اي توجه خاصي شودو  مدیران شرکت‌ها باید در روند تأمین مالی و چگونگی با سازوکار آن آشنایی کامل داشته باشند.

وي ادامه داد:در خصوص توقف نمادها با چالش جدي روبرو هستيم زيرا برخي از شركت ها تواناي مالي براي ارائه شركت ها ندارند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.