سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تبيين و اشاعه فرهنگ اسلامي، مهم‌ترين دستاورد آستان قدس رضوي است

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: تبيين و اشاعه فرهنگ اسلامي، مهم‌ترين دستاورد آستان قدس رضوي در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،در ديدار با مشاور رئيس‌جمهور آذربايجان كه در حرم مطهر رضوي برگزار شد، سيد احمد علوي گفت: تشرف سالانه 25 ميليون زائر از سراسر كشور و سراسردنیا به حرم مطهر رضوي بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) كانون توجه مسلمانان و شيعيان است و همه انسان‌هايي كه به دنبال حقيقت و آرامش هستند، نگاهشان به اين حرم نوراني است.

وی افزود: ائمه معصومين(ع) براي انتشار، ترويج و تعميق آموزه‌هاي اسلامي و ارزش‌هاي الهي تا پاي جان ايستادگي كردند و با جهاد فرهنگي و علمي، اين معارف ناب و جامع را كه نقشه راه سعادت و خوشبختي جوامع است، به يادگار گذاشتند.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: امروز مهم‌ترين رسالت آستان قدس رضوي تبليغ و تكثير انديشه‌ها و معارف امام رضا(ع) است و پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، فعاليت‌هاي گسترده‌اي در اين زمينه صورت گرفته است.

علوي ادامه داد: آستان قدس رضوي با تدبير و نگاه بلند آيت الله واعظ طبسي، توليت آستان قدس رضوي امروز با 15 موسسه فرهنگي، پژوهشي و آموزشي نظير بنياد پژوهش‌هاي اسلامي، مدارس امام رضا(ع)، دانشگاه‌هاي علوم اسلامي رضوي و امام رضا(ع)، مؤسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي و كتابخانه‌ها و موزه‌هاي غني در تربيت نيروي متعهد و متخصص و انجام رسالت خويش گام‌هاي بسيار مؤثري برداشته‌است.

وي افزود: احياء و شكوفايي موقوفات حضرت رضا(ع) و توسعه شركت‌ها و مؤسسات اقتصادي به عنوان پشتوانه فعاليت‌هاي فرهنگي، همواره از تأكيدات توليت آستان قدس رضوي بوده است و به لطف خداوند متعال امروز شاهد نتايج درخشان اين نگاه و مديريت خلاقانه هستيم.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با اشاره به تشرف سالانه هزاران زائران غيرايراني به حرم مطهر رضوي اظهارکرد: مردم مسلمان جمهوري آذربايجان ارادتمند و علاقه‌مند به خاندان اهل بيت(ع) به ويژه حضرت رضا(ع) هستند و آستان قدس رضوي نيز برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و تبليغي براي آنان در نظر گرفته است./س

برچسب ها: تبیین ، اشاعه ، فرهنگ ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.