سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

300 هزار هکتار از وسعت استان کرمانشاه تحت مدیریت محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم فرهنگسازی برای حفاظت از محیط زیست، گفت: استان کرمانشاه پتانسیل های زیست محیطی فراوانی دارد که باید به خوبی از آنها نگهداری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه محیط زیست باید در اولویت برنامه ها و تصمیم گیری های دولت قرار گیرد، یادآوری کرد: در سیاست های کلان استان نیز باید نگاه آمایشی وجود داتشه باشد و هرچیزی به صورت اصولی در جای خود انجام شود تا استانداردهای محیط زیست هم رعایت شود..

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت محیط زیست استان همبا بیان اینکهپتانسیل های طبیعی و زیست محیطی فراوانی در کرمانشاه وجود دارد، گفت: 300 هزار هکتار از مساحت استان تحت مدیریت اداره کل حافظت محیط زیست است.

همتی تعداد گونه های گیاهی استان را نیز بیش از 1200 گونه و گونه های جانوری را نیز بیش از 290 گونه عنوان کرد و افزود: از نظر منبع آبی نیز استان کرمانشاه با بیش از 80 سراب و میکرو تالاب جز کانون های آب کشور است.

همتی اظهارداشت: در استان کرمانشاه چهار منطقه حفاظت شده، پنج منطقه شکار ممنوع و دو اثر طبیعی ملی وجود دارد که هر یک از آنها پتانسیل تبدیل شدن به ذخیره گاه زیست کره را دارند و می توانند پای علاقمندان طبیعت را به استان باز کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه همچنین از برنامه ریزی برای افزایش مناطق شکار ممنوع و ظرفیت های حفاظتی استان و همچنین ارتقا برخی مناطق شکار ممنوع به ذخیره گاه زیست کره خبر داد.

وی اشاره ای هم به محیط بانان استان کرمانشاه داشت و تاکید کرد: برای این 300 هزار هکتار حدود 60 محیط بان وجود دارد که سهم هر کدام حدود پنج هزار هکتار می شود و این در حالیست که بر اساس استانداردهای موجود سهم هر محیط بان باید حدود هزار هکتار باشد.

همتی با بیان اینکه تعداد محیط بانان استان باید تا پنج برابر افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: اقداماتی برای استخدام محیط بانان جدید صورت گرفته است و تا کنون مجوز استخدام بیش از 40 محیط بان را گرفته ایم.

به گفته این مسئول برنامه ای هم برای استفاده از محیط بانان بسیجی وجود دارد که تا پایان سال تعداد این محیط بانان به 30 نفر خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه همچنین از مکاتبه با همه دستگاه ها و سازمان های مربوط خبر داد تا در قالب 13 برنامه و 102 فعالیت به همکاری محیط زیست بشتابند تا مشارکت های مردمی گسترش یابد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، هکتار ، محیط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.