سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر اجرایی طرح سنجش عدالت در شهر تهران؛

6.55 درصد افراد در تهران سیگاری اند/ اضافه وزن و چاقی عمدتاً بین طبقات متوسط

مدیر اجرایی طرح سنجش عدالت در شهر تهران گفت: در حال حاضر 6.55 درصد افراد در تهران سیگاری هستند و اضافه وزن و چاقی عمدتاً در بین طبقات متوسط جامعه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران واعظ مهدوی مدیر اجرایی طرح سنجش عدالت در شهر تهران در هفتمین جلسه علنی در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش در خصوص طرح سنجش عدالت در شهر تهران  و نابرابری های اجتماعی در برخورداری مواهب توسعه شهری پرداخت.

بر اساس این گزارش واعظ مهدوی با اشاره به نقش عدالت در فرهنگ اسلامی اظهار داشت:در فرهنگ اسلامی ما هدايت یک مفهوم وسیع و گسترده است و یک ارتباط تنگاتنگی عدالت با حق دارد و اصلاح واقعی در حق است.

وی ادامه داد:آرمان انقلاب اسلامی عدالت بوده و مقام معظم رهبری آن را به عنوان یک راهبرد کلان برای حکومت تعیین کرده اما امروزه جهان بر تحقق عدالت موفق نبوده و کار جهان امروز بر مبنای عدالت نیست.

وی افزود: جریان خود به خودی توسعه و پیشرفت اجتماعی باعث افزایش نابرابری ها می شود و حاکمیت شامل این برنامه ریزی است و مدیریت شهری تبلور حاکمیت ملی در مقیاس محلی است.

مدیر اجرایی طرح سنجش عدالت با اشاره به افزایش فقر در جهان بیان داشت: 15 کشور نسبت به سال 1990 فقیر تر شده اند و در 41 کشور گرسنگان بیشتر شده اند که از سال 2008  تعداد این کشورها رو به افزایش بوده است.

وی افزود: امروز در تهران درصد سیگاری های بالای ده سال بسیار بالاست و بر اساس سنجش های انجام شده به تفکیک محلات 6.55 درصد افراد در تهران سیگاری هستند که این آمار درصد این آمار بین زنان و مردان نسبت به 98 به 12 متغیر است.

وی ادامه داد: در 20 درصد قشر ثروتمند جامعه مردان 13.42 و زنان 1.27 درصد سیگاری هستند، 6 درصد افراد بی سواد، 8 درصد دیپلم و زیر دیپلم، و 4 درصد افراد با سواد دانشگاهی سیگار می کشند.


واعظ مهدوی با اشاره به اضافه وزن و چاقی در بین طبقات متوسط جامعه اظهار داشت: اضافه وزن و چاقی عمدتاً بین طبقات متوسط است و در مناطق جنوبی بیشتر از مناطق شمالی است که در مناطق 2 و 18  چاقی مسئله اصلی سلامت است.

مدیر اجرایی طرح سنجش سلامت کشور در خصوص وضعیت فقر بیان داشت: وضعیت فقر بر اساس جمعیت زیر 1.2 میانه است که در سال 89،  19.29 درصدفقیر بوده اند که در سال 90 این جمعیت به 22.4 درصد رسیده است که این میزان فقر به واسطه هزینه ها و حدود 5 درصد زیر خط فقر بوده اند.

وی افزود: این شاخص از سال 87 بررسی شده و به تفکیک محلات  و مناطق و نابرابری ها مشخص شده است.

مهدوی خاطر نشان کرد: طرح سنجش عدالت در شهر تهران جزء برنامه توسعه شهر تهران است و بر این اساس ابلاغ آن به 53 شهرستان انجام شده است./

برچسب ها: سیگار ، اضافه وزن ، چاقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.