سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بدهی ارزی واحدهای تولیدی به نرخ زمان دریافت تسهیلات تسویه شود

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان پیشنهاد کرد:بدهی ارزی واحدهای تولیدی به نرخ زمان دریافت تسهیلات تسویه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «احمدرضا عمرانی فر» در جمع اعضای کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان گفت:بازگشت تسهیلات ارزی به نرخ روز یکی از مهمترین مسایل واحدهای تولیدی است.

وی افزود:واحدی که با یورو 1050 تومان تسهیلات دریافت کرده است چگونه می تواند با نرخ 3500 تومان امروز بدهی خود را پرداخت کند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان از اجرا نشدن معافیت های مالیاتی برای واحدهای صنعتی مناطق محروم انتقاد کرد و گفت:دارایی بسیاری از هزینه های این واحد را بر می گرداند.

عمرانی فر بازگشت ارزهای ناشی از صادرات کالا را بسیار دشوار دانست و گفت:در این شرایط دشوار دولت باید فرجه زمانی به صادرکنندگان دهد.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان نیزدراین جلسه گفت:حقوق فعالان اقتصادی مانند حقوق بانکها و سازمان تامین اجتماعی باید به طور مساوی و عادلانه رعایت شود.

«مصطفی رناسی» تصریح کرد:فعالان اقتصادی مانند سازمان تامین اجتماعی و بانک ها از منظر قانون اساسی دارای حقوق متساوی می باشند و قانون باید به طور متساوی مسایل آنان را دنبال کند.

وی افزود:متاسفانه سازمان تامین اجتماعی و بانکها در برابر فعالان اقتصادی می توانند به صورت یک طرفه عمل می کند و قانون دست آنان را برای ممنوع الخروج کردن و یا مصادره دارایی ها باز گذاشته است.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان تاکید کرد:هر سه بخش فوق به نوعی خصوصی و عمومی می باشند و باید از منظر قانون ،حقوق متساوی داشته باشند و همان گونه که بانکها و تامین اجتماعی می توانند اموال یک فعال اقتصادی را یک طرفه ضبط کنند،فعال اقتصادی نیز باید بتوانند حقوقی متعارفی داشته باشد.

رناسی اضافه کرد:ممنوع الخروج کردن ، قطع کردن تلفن و مسدود ساختن حساب های بانکی فعالان اقتصادی باید از طریق دادگاه صالحه و در حضور متهم و شاکی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:واحدهای صنعتی تنها راه تامین نقدینگی را بانکها می دانند و این در حالیست که بازار سرمایه می تواند نیاز مالی واحدها را به بهترین شیوه تامین کند./ز

برچسب ها: اصفهان ، کمیسیون ، صنعت ، و ، معدن ، اتاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.