سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نمایشگاه عکس‌‌ دفاع مقدّس در مشهد افتتاح شد

به مناسبت هفتة دفاع مقدّس، گنجینه‌ای از عکس‌ها و کتاب‌های ارزشمند با موضوع «جنگ تحمیلی و دفاع مقدّس»، در قالب نمایشگاهی علمی و فرهنگی در کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،از مجموع کتاب‌های چاپی کم‌مانند در حوزة دفاع مقدّس، مجموعه‌ای ارزشمند، مانندِ جنگ تحمیلی از دیدگاه امام خمینی(ره)، ریشه‌های تهاجم، رمز مقاومت، خاطرات آزادگان دربارة امام خمینی(ره)، دفاع مقدّس در بیانات امام خمینی(ره)، شیعه و حفظ آثار جنگ، عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، فاتحان خرمشهر، راز و نیاز شهدا، جغرافیای عملیات ماندگار دفاع مقدّس و ... در کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی قرار دارد كه پذيراي علاقه‌مندان به اين آثار مي‌باشد.

همچنين، در اين نمايشگاه تصاويري از برگزاری نماز جماعت به امامت مقام معظّم رهبری(مدّ ظلّه العالی) در جمع رزمندگان اسلام، حضور آیت‌الله واعظ طبسی در جمع طلّاب اعزامی به مناطق عملیاتی و مناطق آسیب‌دیده از جنگ در شهر هویزه، مراسم رژة رزمندگان اعزامی به مناطق عملیاتی، رزمندگان اسلام در خطوط مقدّم جبهه، مراسم رژة خواهران بسیجی در مشهد مقدّس، تشییع شهدای دوران دفاع مقدّس در حرم مطهّر امام رضا(ع) در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، مجموعه عکس‌های ارزشمندی با عنوان «یاران خراسانی»، مشتمل بر عکس‌های رزمندگان خراسانی در جبهه‌های جنگ تحمیلی، وجود دارد.

بر اساس اين گزارش، در سازمان كتابخانه‌ها موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، بیش از 14 هزار نسخه کتاب چاپی در حوزة دفاع مقدّس وجود دارد که اين کتاب‌ها در تالارهای کتابخانة مرکزي، کتابخانه‌های تخصصی و کتابخانه‌هاي وابسته به آستان قدس رضوی در اختيار عموم علاقه‌مندان به حوزة دفاع مقدّس قرار دارد.

گفتني است که نمایشگاه عکس‌ها و کتاب‌های ارزشمند با موضوع «جنگ تحمیلی و دفاع مقدّس»، از 31 شهریور تا 6 مهرماه، صبح و بعدازظهر در کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است./ز

برچسب ها: افتتاح ، نمایشگاه ، عکس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.