سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خراسان رضوی ظرفیت تبدیل شدن به قطب فولاد کشور را دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ظرفیت تبدیل شدن به قطب فولاد کشور را دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمد حسین فروزان مهر از تولیدکنندگان و کارآفرینان به عنوان فرماندهان نظام اسلامی برای مواجهه با نبرد اقتصادی نظام سلطه یاد کرد و گفت: نقش تلاش های فداکارانه ی این قشر در توفیقات اقتصادی کشورمان بر هیچ کس پوشیده نیست.

فروزان مهر با اشاره به ظرفیت های متعدد و متنوع استان در بخش های کشاورزی، صنعتی و خدمات افزود: سهم عمده ی ارزش افزوده ی اقتصادی مربوط به بخش خدمات است که باید با استفاده از این ظرفیت برای توسعه ی مناطق متناسب با توانمندی های آن ها برنامه ریزی کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: براساس تکالیف برنامه ی پنجم توسعه باید سالانه 1.5 میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود و متوسط سالانه ی رشد اقتصادی به هشت درصد برسد که 2.5 درصد آن بایستی از محل بهره وری نیروی کار و سرمایه گذاری حاصل شود.

وی به ذخایر غنی معدنی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا با برنامه ریزی و هدف گذاری های صورت گرفته مبتنی بر ظرفیت های موجود، منطقه ی خواف تا تربت حیدریه در آینده ای نزدیک به قطب تولید فولاد کشور مبدل خواهد شد.

فروزان مهر ادامه داد: تامین آب مورد نیاز و استقرار کامل خوشه ی صنعت فولاد شامل شمش، نورد، آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره در این منطقه از جمله مواردی ست که با جدیت دنبال می شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: قطار توسعه ی استان معطل روند کند فعالیت برخی سرمایه گذاران نمی ماند و درصورت مشاهده ی عدم فعالیت مناسب، امتیاز پروژه های سرمایه گذاری از آنان سلب و با صلاحدید ستاد سرمایه گذاری استان به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.

وی با اشاره به توان پرداخت تسهیلات سیستم بانکی استان گفت: مشکلی برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی واجد شرایط وجود ندارد و سیستم بانکی در این خصوص آمادگی کامل خود را اعلام کرده است.

وی گفت: اشتغال ارزان قیمت و سهم بالای اشتغال زایی در بخش کشاورزی زمینه ی مناسبی برای توسعه ی این بخش به شمار می رود.

استاندار خراسان رضوی استفاده ی بهینه از منابع آبی بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تنها 35 درصد از مجموع 92 درصد مصارف آب در بخش کشاورزی دارای بازده مثبت است که این مهم ضرورت اجرای طرح های نوین آبیاری، آبخیزداری، آبخوان داری، کشت گلخانه ای و استفاده از پساب های خانگی در این بخش نشان می دهدز./


برچسب ها: تبدیل ، قطب ، فولاد ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.