سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیر بهداشت؛

دانشکده داروسازی در اردبیل افتتاح می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ماه جاری(مهر ماه) دانشکده داروسازی شعبه بین المللی استان اردبیل افتتاح می شود.

 دکتر پور فرضی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با بیان این مطلب افزود: در سال 1386 با صدور مجوز  هیئت امنا ساختمان نیمه کاره خوابگاه دانشجويی را به دانشکده داروسازان تغییر کاربری دادیم که هزینه ساخت این دانشکده به غیر از خرید تجهیزات که هم اکنون  در حال اضافه شدن است، حدود دو میليارد تومان شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: از این رو به جای ساختمان خوابگاه 120 نفری که تبدیل به دانشکده داروسازی شد، قرار است ساختمان نوساز دیگری به خوابگاه 160 نفری تغییر کاربری داده شود  تا در اختیار دانشجویان  قرار گیرد که در حال حاضر فقط حصار کشی شده است.

 جذب سرمایه گذاری برای احداث کارخانجات داروسازی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه تربیت نیروی مورد نیاز و جذب سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه تولید دارو را از جمله اهداف دانشکده داروسازی دانست و گفت:  با توجه به وجود تنوع گیاهی در استان اردبیل و کارخانه های مرتبط با داروسازی و سرنگ سازی قرار شد این دانشکده با هدف تربیت نیروی مورد نیاز و جذب سرمایه گذاری برای ساخت کارخانجات تولید دارو راه اندازی شود که  با تاسیس آن می توانیم به بررسی گونه های گیاهی و جذب سرمایه گذاری برای احداث کارخانه ها دست یابیم.

 پذیرش دانشجو در نیمه دوم سال 92

 وی در پایان اظهار داشت: با توجه به درخواست دانشجویان بومی استان و تعداد دانشجویانی که از آذربایجان و سایر کشورها برای ادامه تحصیل به این دانشگاه مراجعه می کنند، شعبه بین المللی دانشکده داروسازی تا پایان مهرماه افتتاح و از نیمه دوم سال تحصیلی دانشجو پذیرش می کند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
زهرا
۲۰:۵۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۲
سلام .خسته نباشید. من اگه بخوام انشاالله از داروسازی استان اردبیل قبول بشم باید چه رتبه و ترازی رو بیارم؟؟؟؟؟؟؟؟تروخدا جواب بدین.