سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید مهدی شجاعی:

مشکلات بازار کتاب ناشی از نقص در کتابخوانی است

متاسفانه مخاطب آن طور که باید و شاید عادت به مطالعه ندارد و همه مشکلاتی که به طبع آن نصیب ناشر، نویسنده، مولف، موزع و همه بازار کتاب می شود همگی به نقص در علاقه به کتابخوانی بر می گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌سید مهدی شجاعی از نویسندگان برجسته كشور، برگزاری جشنواره "داستان نویسی" انتشارات علمی و فرهنگی را مثبت ارزیابی کرده و معتقد است، چنین جشنواره هایی بخاطر تلاشی که برای ساختن هنرمندان می شود، قابل تقدیر است.

وی مخاطب را مهمترین و پایه ای ترین مسئله حوزه نشر دانست و افزود: متاسفانه مخاطب آن طور که باید و شاید عادت به مطالعه ندارد و همه مشکلاتی که به طبع آن نصیب ناشر، نویسنده، مولف، موزع و همه بازار کتاب می شود همگی به نقص در علاقه به کتابخوانی برمی گردد.

شجاعی استفاده کردن از بهترین تکنیک در نوشتن را برای نویسنده کاری مقدس دانست و افزود: اگر حواسمان به این نکته کلیدی نباشد کار بیهوده و بی ثمری کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه مخاطب برای انسان حائز اهمیت است و نویسنده با یک مخاطبی مواجه است که برای او می نویسد و تاثیر گذاری بر روی او برایش مهم است گفت: اینها را نمی شود نادیده گرفت و نوشتن برای خدا و هدف مقدس این نیست که مخاطب را نادیده بگیریم.

شجاعی گفت: اگر من نویسنده برای امرار معاش زندگی ام قلم برنم، وسیله ایی مقدس را فدای یک هدف پیش پا افتاده کرده ام.

 وی در ادامه افزود: پس دنبال یک انگیزه جدی تر باید گشت وهنرمندان جوانی که به هر حال با اعتقادات دینی و الهی وارد این عرصه می شوند تکلیف خودشان را با این معنا روشن کنند و اگر این تکلیف روشن بشود بقیه مسیر آینده شکل و شمایل بسیار متفاوتی پیدا خواهد کرد.

گفتنی است، انتشارات علمي و فرهنگي به منظور رشد و شکوفایی استعدادها در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و جوان، "جشنواره داستان نویسی" را به صورت دوسالانه برگزار مي كند.

آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره  31 مهرماه سالجاری اعلام شده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت   www.elmifarhangi.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 88665735 تماس حاصل نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.