سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دومین همایش ملی «روز جهانی غذا»در مشهد برگزار می شود

دبیر اجرایی دومین همایش ملی روز جهانی غذا گفت: دومین همایش روز جهانی غذا با هدف افزایش آگاهی عمومی از مشکلات گرسنگی، سوء تغذیه آشکارو نهان و نیز فرهنگ سازی در خصوص ترویج سیستم های غذایی و کشاورزی پایدار در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،«رسول کدخدایی» افزود: لزوم تغییر سیستم های فعلی برای تولید غذای سالم، کافی و عاری از آلاینده های مضر برای سلامت جامعه و محیط زیست و همچنین پیشنهاد افزایش همکاریهای فنی و اقتصادی میان کشورهای در حال توسعه برای تولید محصولات با کیفیت بالاتر از دیگر اهداف برگزاری این همایش یک روزه می باشد که به همت پژوهشکده علوم و صنایع غذایی برگزار می شود.

وی در مورد محورهای برگزاری این همایش بیان کرد: با توجه به شعار سال 2013 روز جهانی غذا یعنی «سیستم های غذایی پایدار برای تأمین غذای کافی و مغذی» و نیز محور فعالیت های تحقیقاتی پژوهشکده مبنی بر امنیت و سلامت مواد غذایی این همایش برای دومین سال متوالی به منظور آگاهی دادن دولتمردان و کارآفرینان و صاحبان صنایع به نقش و اهمیت مواد غذایی سالم و کافی برای رشد و تعالی جامعه اسلامی ایرانی برگزار می شود.

دکتر کدخدایی در خصوص پیشینه برگزاری این همایش گفت: همایش روز جهانی غذا رویدادی در سطح ملی و فراملی است که همه ساله در اغلب کشورهای جهان به منظور توجه به اهمیت غذا، گرسنگی، فقر غذایی، لزوم تأمین غذای کافی و توزیع عادلانه غذا برای تمام جهانیان برگزار می شود.

وی ادامه داد: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی نیز بنا به رسالت خویش در سال گذشته این همایش را با همکاری نهادهای ذیربط داخلی و بین المللی به ویژه یونسکو و فائو برگزار کرد.

وی به بیان دستاوردهای همایش در سال گذشته پرداخت و گفت: مهم ترین دستاوردهای همایش اول ایجاد دبیرخانه دائمی روز جهانی غذا در پژوهشکده و تدوین برنامه راهبردی، زمینه سازی برای اخذ کرسی غذا از یونسکو و نیز برنامه ریزی برای ایجاد مرکز تحقیقات غذای حلال در پژوهشکده، تعریف پروژه های کاربردی در راستای اهداف روز جهانی غذا و ارائه به شورای عتف و ملزم شدن پژوهشکده به برگزاری سالانه این همایش بود.

دبیر همایش در ادامه بیان کرد: امسال نیز به حول و قوه الهی دومین همایش روز جهانی غذا با گستره وسیعتری در سطح ملی و دعوت از نمایندگان سازمانهای بین المللی مرتبط به ویژه فائو و یونسکو در پژوهشکده برگزار خواهد شد.

وی کلیه اساتید و فرهیختگان دانشگاه و دانشجویان، کارآفرینان و صاحبان صنایع غذایی و محصولات وابسته، نمایندگان سازمانهای بین المللی به ویژه فائو و یونسکو، مدیران و مسئولان دولتی و بخش خصوصی در حوزه های مرتبط، نمایندگان محترم مجلس و تصمیم گیران و تصمیم سازان تولید و صنعت مواد غذایی را مهم ترین مخاطبان این همایش اعلام کرد.

دکتر کدخدایی در مورد تاثیر برگزاری این همایش در ارتقای صنعت غذا در منطقه اظهار کرد: حضور مقامات ذیربط و نمایندگان محترم مجلس در کنار صاحبان صنایع و آگاهی از مشکلات فرآوری صنعت غذای کشور و جهت گیری درست و به هنگام آنها در وضع قوانین و اتخاذ سیاستهای متناسب و همسو برای رفع این چالشها به همراه اجرای برنامه های توسعه ای برای بهبود وضعیت تولید تا مصرف مواد غذایی مهم ترین اثربخشی در برگزاری این همایش در ارتقای صنعت غذا محسوب می شوند.

دبیر دومین همایش ملی روز جهانی غذا تاکید کرد: روز جهانی غذا 16 اکتبر مقارن با 24 مهر ماه است که امسال به دلیل همزمانی این روز با عید سعید قربان و روز عرفه این همایش در روز دوشنبه 22 مهر ماه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) و در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی برگزار می شود.

شایان ذکر است این همایش توسط پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون ملی یونسکو (UNESCO)، سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) و با حمایت قشر وسیعی از سازمان ها و نهادهای ملی دولتی و بخش خصوصی برگزار می شود./ز

برچسب ها: همایش ، روز ، جهانی ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.